jo som sagt protools är bra men begränsat. känner folk som har arbetat mycket i båda och har sagt vad dom tycker. själv jobbar jag fortfarande i FL studio. jag kan säga rakt av att det programmet är satans snabbt och lätt att jobba i. i nya versionen 8 så har den minst lika bra masteringsmöjligheter som andra proffisionella program. där har du också 999 kanaler i playlist. 64kanals mixer. vststöd för effekter och syntar. funkar skitbra. Vad FLstudio inte är lika bra på är inspelning och midihantering. Det fungerar, men det är en smula omständigt. i övrigt anser jag att programmet har obegränsade möjligheter. man kan tweaka ljud enormt mycket speciellt med deras nya "Toxic Biohazard" FM-synth dom jag har köpt :D den har 6 oscillatorer med en hel drös waveforms. man kan även lägga in egna ljud/waveforms i dom. den har massor med funktioner. kan säga att man göra sinnessjukt många ljud med den. allt från effekter till syntar, basar med mera. sen finns ju Sytrus som ochså är rätt trevlig när man väl gör egna ljud med den också. I FLStudio producerar jag Rock, Trance, Rnb, hiphop, ballader. Har man sina vst-instrument och drumkits + FM syntar kan man göra vad som helst.