I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad behöver man kunna?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-04-29 21:41

vad behöver man kunna?

har länge funderat på att köpa en studio, jag har plats att ha de på, i en källare :P riktigt "underground" (oj va de inte såg lika kul ut som de lät i mitt huvud)

men tillbax till ämnet, vad behöver man kunna för att få igång en studio? finns det ngn "bybörjar guide" på internett till att mixa en låt o.s.v?

gräv bort skåne.... SEN kan vi bomba svenskarna

2008-04-29 21:55
du bör nog inte köpa en hel studio direkt i början... sök på google, spela in och prova dig fram och så vidare och så vidare... det tar ett bra tag innan du kommer behöva en riktigt studio om man säger så....

2008-04-29 22:09
Eller om det nu ska vara lätt att komma igång kan en lite mindre porta vara helt ok! Jag har gjort mycket kul på "portastudios" gäller att lära sig alla dess finesser...
Vart har nöjet tagit vägen med att leta samplingar från vinyler bland dagens såkallade producenter?

2008-04-29 22:09
och en sm58 som tål stötar och låter ok.
Vart har nöjet tagit vägen med att leta samplingar från vinyler bland dagens såkallade producenter?

2008-04-29 22:12
asso jag har spelat in förrut, men jag e trött på att ha andra som gör de åt mig, jag vill lära mig själv att mixa o liknande...

vad är en sm58?

2008-04-29 23:32
ajt?

2008-04-30 02:29
Menar du inte att du ska köpa inspelningsutrustning? För mig är iallafall en studio ett hus eller en del i ett hus som är byggt just för ljudinspelning enligt alla akustiska regler, och sen där inne finns sakerna man spelar in med, dvs utrustningen...

Förlåt men jag är så less på "köpa studio" snacket. Det är precis som folk som säljer "piercings" när dom menar piercingsmycken.

Men först och främst bör du nog fundera lite över vad det är du vill göra och sen hur du vill göra det...
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se

2008-04-30 08:15
Mankind_is_Fucked P23
hehe världen är hård...
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen

2008-05-01 22:31

när du vet vad jag pratar om så kan du väll sluta snacka massa strunt, sluta läsa o tryck på bakåt nät du ser de da eller posta ngt vetting, jag antar att jag behöver en
mic+micstativ med puffskydd
mixerbord
ljudkort
dator
och ett par headphones och ett högtalarsystem
och ett instelningsprogem

2008-05-02 00:19
Mc_Mister-K: Det finns tusentals sånna här trådar så gör en sökning så ser du precis vad det är du behöver och vad du kan behöva lära dig.
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se

2008-05-02 14:09
okey tack
Producent

2008-05-04 10:34
mankind:
sluta grina vafan...
http://www.soundcloud.com/luegoods

2008-05-04 11:39
Mankind är nog bara trött och grinig  :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-04 11:39
Men han har helt rätt i vad han säger *
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.