I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Koppling/drivrutiner/inställningar? (Behöver verkligen hjälp!)

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   
Rappare

2008-04-26 23:24

Koppling/drivrutiner/inställningar? (Behöver verkligen hjälp!)

Tjena
Jo nu var det så här då att jag har formaterat min dator, vanliga windows xp...
samtidigt har jag köpt en ny preamp (behringer ultra-compact microphone modeling preamp mic800) tillsammans med mitt ljudkort (Lexicon Alpha USB-ljudkort) och min mick (Röde NT1-A). har kopplat in allt rätt (tror jag!) mick->preamp->ljudkort->dator... satt igång preampen o dess fantommatning kopplar i ljudkortet och allt, men det kommer inget ljud!
Gått igenom "ljud & ljudenheter" men där är det som det ska va, inspelning av ljud via lexicon in&out...
Kollat så ljudkortet e korrekt installerat, och datorn säger att de e det... installerat om det 2 ggr t.o.m
frågat alla jag känner som kan nånting om sånt här men ingen lyckas hjälpa mig till att fixa problemet....
jag använder mig utav Cool Edit Pro 2.1 om det behövs vetas
Behöver verkligen hjälp då jag snart kommer gå bärsärkagång på mina studioprylar...
Om det är nåt annat ni behöver veta så hojta dirr så ska jag försöka fixa fram det ni behöver!

VERKLIGEN tacksam för alla tips/all hjälp ni kan bidra med!
Tack på förhand
/Spiken

ps. har letat runt i forumet men inte hittat nåt liknande mitt problem så be mig inte söka är ni snälla....

om du vet exakt vad mitt problem är så adda min msn [email protected] eller skriv det i tråden !