I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vocoder som funkar bra till mac.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-04-19 23:10

vocoder som funkar bra till mac.

letar efter en helt ok vocoder och en autotuner som går att ladda ner lite fort. nån som har något tipps?

2008-04-21 08:50
melodyne eller varför inte logics inbyggda pitch control som autotune variant.
Vocoder skulle kanske vara reasons vocoder eller orange vocodern. De som inte är logics inbyggda borde gå att hitta som demos på tillverkarnas hemsidor.
gazt.tumblr.com

2008-04-21 12:23
de du droppa just nu är de jag inte vill/kan andvända =)

Producent

2008-04-21 14:11
asså hur öppna man nya plug-ins i logic?? fattar inte hur!!!
i make music

2008-04-24 23:22
ready: fönstret till vänster, under inserts. Du håller in knappen och väljer sedan den plug-in du vill ha

XDZ: såfall har jag inget bättre tips. Både orange & reasons vocoder är bra. Gällande A-tuna så är logics egna lite tveksam, men melodyne är övergrymt.

Jag har inte arbetat med några andra autotuners än antares utöver de jag tidigare nämnt.
gazt.tumblr.com

2008-04-25 11:39
aa melodyne lär vara riktigt fet men går den å ladda ner? ja har testat orange å gillar den inte för buggig, lr de va till pc iofs.

2008-04-28 20:54
googla på outo-tune bara rekomenderar auto-tune antares
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>