I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan man tjäna på att vara snål?...

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-04-12 21:36

Kan man tjäna på att vara snål?...

Tänkte att folk skulle kunna tipsa om saker som funkar jävligt bra även fast priset är sjukligt lågt...

Själv börjar jag med detta: Millenium mikrofonstativ
Mitt K&M stativ för betydligt fler kronor pajjade för någon vecka sen så jag slängde EGENTLIGEN med ett Millenium 2005 stativ i beställningen som kostar 97:-. Men märkte nu precis när jag tittade på det att jag fått fel, dock inte fy skam :)
Iallafall jag betalade runt 4-500:- för K&M stativet från musikbörsen och kan lungt säga att det från thomann är minst lika bra om inte tillåmed bättre. Redig konstruktion, gängorna skruvas riktigt tight utan problem och allt verkar finfint. En polare har 2005 stativet och det är också helt klart värt pengarna, har svårt att tro att något av millenium stativen felar på något sätt.

Näst i test är: Millenium hörlursförstärkare
Hade väldigt svårt att betala drygt tusenlappen för en simpel hörlursförstärkare så jag tog en chansning och beställde denna. Ljudnivån är tillräckligt hög för att man ska kunna spela in trummor m.m utan några större problem. Ljudkvalitén är felfri och detsamma kan jag säga om konstruktionen. Så länge man har en projektstudio så ser jag absolut ingen anledning till att betala dryga tusenlappen för en så simpel konstruktion och den här duger gott och väl till det mesta. Helt klart ett bra köp!

Har ni några tips så dela gärna med er, jag kommer troligtvis slänga upp mer när jag kan.

Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se