I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Beatet spelas in, men inte rösten????

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-04-06 11:23

Beatet spelas in, men inte rösten????

tjaba, jag kör med cool edit här.. skulle spela in igår, men så hände nåt som fick mig att bli nervös o snurrig, den spelar in beaten men inte min röst, help please//Speedy

2008-04-06 13:14
Har personligen aldrig använt cool edit, så jag kan vara åt helvete här men,
men är det inte så att man vid ingång kan välja mellan,
"stereo mix, front mic, etc."?
Jag tänkte, om det skulle vara på något liknande stereo mix skulle det nog resultera i ditt problem.

Aja, bara en tanke.

2008-04-06 13:25
har du tryckt in rec knappen på spåret?
www.myspace.com/naturmusic

2008-04-06 15:11
Om du använder en mixer kanske du har råkat trycka in "tape to main" istället för "tape to control room"

eller kan det vara nån annan fysisk koppling som vajsar?

2008-04-07 16:56
Volymkontrollen > Klicka ur Stereo mix. Där är det.
http://www.myspace.com/rickyrillzbeatz
"Jag får mitt nyaste ljudkort på torsdag/fredag, men just nu har lite sämre grafikort derför det låter som det gör" - Nilleyo

2008-04-07 23:43
grabbar, tack för hjälpen men det är nåt skumt asså.. det funkade för typ 4 dagar sen allt funkade kanon, jag bara spelar in mina adlibs här hemma sen skickar jag det till en annan som mixar Ihop allt. och d fukar bra, men detta är skit skumt asså.  beaten spelas in, min röst är inte med.. kan d vara fel på ljudkortet tro?? thanxx dudes!

2008-04-07 23:49
vad är det för ljudkort etc?

2008-04-08 01:07
ärligt talat det är en vanlig data kort soundblaster nånting.. shit data är inte Min stuff asså.. men skumt att d bara knasar så.. kan vara ljudkortet för.. d komemr ett konstigt ljud därifrån nu också.. d låter bara zzzzzzzzzzzz, fucked up yao..

2008-04-08 09:42
Kontrollpanelen > Ljud och Ljudenheter

sen klickar du på Ljudenheter, sen Volym tror jag på Inspelning, Ta mic istället för "What you hear" ... Kan vara det som är felet.
bla.

2008-04-08 16:40
ok jag ska testa det fan.. me3n kan Nånav er ta sig in i min dator????