I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kolla hit är ni snälla! :)

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-03-11 21:27

kolla hit är ni snälla! :)

tjenare allesammans! jag har en fråga som jag hoppas att någon kan ge mig ett bra svar på : jag har en behringer B-2 pro mick (helt onödigt att säga men :P) och jag fick ett audiophile delta 2496 ljudkort av min kusin som tyvär inte funkade :( men ialafall, jag har tänkt att köpa ett ESI juli@ ljudkort och jag undrar om man behöver någon preamp till ljudkortet!? har redan en alto S-6 mixer, är inte 100 på att det är preamp i den men någon kanske vet?
Skulle vara ytterst tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig med detta!

Peace n' love

www.ZnapMusic.com/Prototyp

2008-03-11 21:31
Japp, den har både preamp och fantommatning (ström till mikrofonen).

2008-03-12 15:52
tack för svar :) men du kanske vet varför inte mitt audiophile delta inte funkade?:P jag hämtade nyaste drivrutinerna och allt detdär, jag valde "m-audio delta" på alla ljudinställingar i "ljud, tal och ljudenheter" men vad vet du om ESI Juli@ då? är det något att rekomendera? får man bra ljud med det? M.M är mixerbordet bra? har aldrig testat min mick och allt eftersom ljudkortet strulade men jag vet inte men kan det vara mixerbordet som strular? behöver man ställa in något för att mixerbordet ska funka?:S peace n' love

2008-03-12 16:30
Hehe... du vet att när man skaffar ett nytt ljudkort måste man koppla ut-ljudet från det ljudkortets utgångar va? Så du inte hade datorhögtalarna/hörlurar kopplade till det inbyggda ljudkortet...

tror att juli@ och delta 2496 är ungefär likvärdiga kort.

2008-03-12 16:31
läs instruktionsboken till mixern! om du inte har någon finns det säkert på internet, googla på manual bara.

2008-03-12 21:20
okej! tack :) har googlat men jag hittar bara massa skit på "ren" svenska:P ;)
men alltså jag försökte ju koppla högtalarna och det till mixern... men det funkade inte heller, om du nu menade att jag inte kunde koppla högtalarna och hörlurarna till dom vanliga ljudkorts ingångarna!? peace

2008-03-12 22:29
Hehe, jag menar bara exakt vad jag säger.

Signalen kommer alltid från en utgång och ska till en ingång. Det är omöjligt att svara på vad som gjorde att nåt inte funkade om jag inte vet exakt hur du hade kopplat och routat ljudet i delta patchbay(mjukvarumixern).

2008-03-12 23:32
Skriv ned hur du har kopplat så är det lättare att hjälpa.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2008-03-13 08:44
okej tack :) asså jag tog bort ljudkortet efter att det inte funkat, men jag kopplade ju typ ut från ljudkortet och in till mixern tror jag!! men jag testade typ att koppla på alla möjliga sett... men det funkade ändå inte :/ PEACE

2008-03-13 16:13
Mitt tips är att du bör testa den tidigare utgåvan av behringer (B-3)
Själv har jag kopplat in mitt soundcard i Ms34 mixer med en korsad p9 connection establisher wire, funkar huuur bra som helst

Pez yal!"
-------Eller!?-------

2008-03-13 16:19
Jag har kopplat min staffordshire till en stavmixer, inte ett ljud!