I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Alla producenter.Vem kan göra bäst prod John Coltrane - In a Sentimental Mood sampling från od

Vår Hiphop - Producenter & DJs

Rappare

2008-02-03 06:24

Alla producenter.Vem kan göra bäst prod John Coltrane - In a Sentimental Mood sampling från od

Zup. Jag skulle väldigt gärna vilja få ut en cool hiphip version av den här underbara jazzlåten. Skulle vara kul att höra vad ni har att bidra om du/ni har nåt att bidra. Bästa beat blir en låt med Progress med hemlig gäst + Dj Scatcut
intresserade prod. maila mej så hookar jag låten.

Peace & Progressss

Progress Evolution debut album Dynamics finns nu på itunes, spotify, wimp, amazon & CDS.

2008-02-03 17:45
jag ska se vad jag kan pilla ihop. skickar ett mail när jag har gjort något
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-05 19:25
Det är en riktigt grym sampling, har ett gammalt beat ja gjorde på den samplingen... ingen direkt fet "hiphop" version, hehe..

2008-02-05 23:48
Haha, sicken fuling!
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-02-06 11:25
ska testa slänga ihop nått
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Producent

2008-02-06 19:35

2008-02-06 20:53
är inte lone catalyst - due process baserad på den? låter bekant när jag lyssnar på donuts beat
www.discotheque.se

2008-02-06 23:04
lägg upp sample låten så kan ja testa hehe...
HTTP://WWW.MYSPACE.COM/DEMYO

2008-02-07 00:34
haha den!! spelade in den från "king of california" för att jag tänkte göra nåt av den, skicka pm tack
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Rappare

2008-02-08 02:55
yeaaaah nice att se att det finns folk som håller sig bizzy där ute, 3 feta bidrag har kommit in till mej. Vill verkligen tacka att ni tar eran tid! om det fortsätter att komma in i samma rappa takt så har jag & DJ Skatcut en vilja att göra en internet release med 5  olika versioner av samma sampling, är det nåt som samtliga prod skulle tycka var ok? maila mej!

peace & progress
Progress Evolution debut album Dynamics finns nu på itunes, spotify, wimp, amazon & CDS.

2008-02-08 12:00
yo progress? Kan man fortfarande fixa ett beat lr?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-08 12:07
progress: Skoja bara....har inte riktigt tid.
:)
Rappare

2008-02-09 19:06
haha besluts ångest :)
Rappare

2008-02-16 01:57
har nu fixat en speedyshare länk <-- för att underlätta för er intresserade. peace & progress

2008-02-16 11:55
oj fin låt, ska fixas
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2008-02-16 23:29
Sitter o pillar på beatet just nu, och det slog mig precis att du inte nämnt så mycket..
Så jag har några frågor...

Något krav på antal bars på introt?
Hur många bars per Vers?
Hur många bars på Reffrängen?

And so on...

Peace
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2008-02-19 12:02
Dog detta ut eller?
http://myspace.com/BoodaBlezzin
Rappare

2008-02-19 18:16
absolut inte min vän. det är totalfritt och upp till producenten hur han vill flippa och ha uppläget vi kommer att försöka mixaihop allabeatsen till ett och ha cuttz och lite gäst artister. obs man måste vara påverkad av weed när man gör det. peace & progress
Rappare

2008-03-30 14:36
1 låt är klar till projectet och kommer släppas så fort scat har lagt cuttzen rap av mig på beat av moksha peace & progress