I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-01-14 23:09

Numark pt 01

Många frågor
Nån som använder en sån? Har ni mixer imellan lr funkar de me skivspelaren direkt till sampling? Knepigt att byta pickup, om de enns går?
Ska antagligen flytta så ja behöver mobila grejjer, därför

2008-01-15 06:08
Jag har en men använder den bara när jag är ute och letar skivor.

Man kan köra den utan mixer. Pickup går inte att byta, men nålen går iaf.
Låter väl inte fullt så bra som en seriösare skivspelare eller vad man ska säga. Lite kvalité försvinner ju, avnänder en annan spelare till sampling.
Men självklart funkar den ju för sampling iaf. Den behöver inget riaa eller förstärkare så det är smidigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-18 15:44
hm, den låter grym måste ja säga. tänkte pt-01 direkt till mpc så tar de nästan ingen plats alls, kanske mixer imellan om ja orkar släpa.
är byta nål ett måste? känns som att den som kommer med är riktigt värdelös?

2008-01-18 17:23
jag har inte bytt nål till min iaf. men om du köper den kan du ju avgöra lite själv. som sagt så använder jag den bara när jag letar skivor och lyssnar i hörlurar och det kräver ju ingen höjdarnål :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.