I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rådgivning ang. mikrofonköp, (viktigt)!!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2007-11-27 21:03

Rådgivning ang. mikrofonköp, (viktigt)!!

Hej!
Japp, det är då dags att köpa en ny mick för min del helt enkelt.
Jag har funderat på några under priklassen 3000:-, och de två mina ögon tyckt som mest har varit attraktiva är:

ADK A51e: 999:-. (LÄNK)
Såg först att det stod "regerar under 3000:-" och tänkte; "Damn, detta måste ju vara bra skit", men det står inte alls mycket om den när jag läser, men samtidigt har jag fått mycket positiv respons ang. just den micken. Från dem som använder/andvänt den.
ADK Hamburg: 2495:-. (LÄNK)
När jag läst så har jag funnit denna riktigt intressant. Det låter som en riktigt bra mikrofon, men samtidigt verkar det vara onödiga pengar när jag sett ADK A51:an.

Aja, som ni ser så har JAG ett svårt val framför mig för ärligt så vet jag inte alls mycket om mikrofoner och deras kapacitet. Vill bara ha en bra mikrofon för studiobruk.

Om ni anser att ni är kunniga inom detta området så vill jag gärna höra eran årsikt, och motivera den gärna så jag vet varför jag ska välja just den mikrofonen.
Tack på för hand. One love, Yez!

One in a milli-on.