I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ableton live loop programering

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-10-31 18:50

ableton live loop programering

Hur är smidigheten i att bygga egna loopar i detta program ? 

verkar som allt är loop baserat osv men kanske inte lika simpelt att bygga egna loopar som jag helst gör ?

sitter just nu på ableton kurs och tycker programet verkar vara en riktig höjdare och än har vi bara skrapat på ytan.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-31 19:20
har ableton, men får det inte att funka utan "diamond tools"??
Vad heter det o var hittar jag det?
Well all I need is my 40, some Buda and my Timbs
my biggity black benz with them 19 inch rims...

2007-10-31 19:40
Daemon Tools* ;)

wellwell tankade du från AiR.ISO ? ja tanka från dom och startade i daemon tools och d funkar perfect :) men leker runt för tillfället i d men d verkar va ett riktigt bra program :)

www.download.com och sök på Daemon tools och see om du INTE hittar Pro versionen för den är cp, försök hitta den andra och installera sen är d lätt :)

2007-10-31 19:41
 och okej sorry för dubbel post men Loopingne vet ja ej än :D

2007-10-31 20:23
Noel: syftar du på session-view läget nu? har inte riktigt kollat över det, men som jag har förstått det så blir loopen så lång du spelar in den så att säga. spelar du in 4 bars trummor och 2 bars bas så spelar basen 2 bars och trummorna 4 innan de loopas. Fast jag har egentligen inte använt det så jag är inte 100, använder bara arrangement view själv...