I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Angående studiorum/mickbås

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-10-14 20:18

Angående studiorum/mickbås

Hej

Det är så att jag och min bror har hållt på med att fixa en "studio", alltså ett rum som endast är till musik. Vi har all utrustning förutom monitorer/högtalare och lite små grejer. Jag har några frågor som jag hoppas få svar på här.

Vad är det för skillnad på monitorer och högtalare? Vi har en förstärkare och tänkte koppla den till mixerbordet och sen bara köpa vanliga högtalare, funkar det?

Sen till isolering/dämpning i mickbåset, funkar det här? Om inte, vad ska jag köpa och klä insidan av mickbåset med? Jag har hört att äggkartonger är inte så bra. Sen om man ska ha glas i båset, vad ska man ha för glas? Plexiglas?

Det är inte endast rap som ska spelas in utan även instrument så som elbas, gitarr och kanske trummor, spelar det någon roll?

Är väldigt tacksam för svar!

//Matte

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.