I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skivmässor/Skivkonventioner

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-10-11 23:37

Skivmässor/Skivkonventioner

Va inte riktigt helt 100 på vart jag skulle lägga det här frågan men eftersom jag producerar - ni förmodligen producerar och frågan handlar om att hitta samples så lär det va här eller? - Admin får flytta tråden i annat fall.
Så till frågan.

Finns det några skivmässor/skivkonventioner kvar i helst STHLM men också landet i övrigt. Kommer ihåg när mp3-formatet etablerade sig på allvar och alla Svenssons skulle få ihåg gamla skivbackar. Finns detta på nått sätt överhuvudtaget kvar? Jag hann bara besöka en skivmässa i Nacka runt 2001-2002 och det va sjukt galet, men vad jag vet var den otroligt kortlivad - den 5åriga hypen kanske va över vem vet.
Ser fram emot svar.
Tack på förhand / P.

if it ain't ruff - it ain't right.....

2007-10-11 23:47
Var väl en skivmässa i Solna för nån helg sen, om jag inte minns fel. Hörde av en snubbe på ett ställe jag letar på ibland.

Skivmässor finns det iaf.
Brukar vara skivmässa här i Falun till och från nån gång per år.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-11 23:57
skivmässan i solna e ait, men dom tar överpriser som överallt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-12 00:17
Svensson-backarna finns kvar på diverse loppisar och vanliga second hand-butiker... såna som finns utanför sthlm.

2007-10-12 00:29
yeah brukar vara rätt höga priser på skivmässor

bäst är ju att dra till loppisar och second hands, har behandlat mig gött förr och gör än