I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

WestPort Productions

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-09-05 23:11

WestPort Productions

WestPort Productions utför online mixning för band/artister som vill ha ett lyft i sin låt/demo. Tjänsten utförs över internet genom att spåren skickas till oss. Tid för mixprocessen kan variera beroende på antal låtar o.s.v men beräknad leveranstid är 2-7 dagar.

P.S Vi producerar inte beats utan mixar det som du har gjort.

Ta gärna kontakt vid intresse!

2007-09-05 23:26
Visa lite vad ni går för genom att lägga upp exempel på ljudfilen innan mixing och efter... ett förslag bara.
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol

2007-09-05 23:51
Vi har än så länge bara mixat för ett punk/rock band men jobbar även med hiphop genre'n men har tyvärr inget ljudexempel.

Här ligger en låt från punk/rockbandet som vi har mixat.
www.myspace.com/westportproductions

2007-09-06 17:18
Som någon sa: före- och efterfiler kan vara bra så att man hör vad ni gör med materialet :).

Tycker det låter grötigt och grumilgt i botten och lågmiden på låten på din myspace. Inspelningen kanske var mindre bra redan när du fick råmaterialet att arbeta med?
/Mr. Mazz

2007-09-09 14:18
Ska försöka fixa det. För övrigt så komprimerar myspace låtarna rejält så dom låter apa när man lägger upp dom. Inspelningarna var inte dom bästa när jag fick dom nej, speciellt inte gitarrerna och sången.

Peace!

2007-09-09 14:50
"Vi" är jag Fredrik Schjetne och Philip Crusner. Båda pluggar musik på gymnasiet, jag på Donnergymnasiet och Philip på Hulebäck. Han har en längre erfarenhet av studio och mixning än vad jag har men vi båda håller på med det mycket. Vi är inga gubbar på 60 bast som har suttit i en studio i 40 år utan unga killar som sysslar med det som ett intresse och satsar på att jobba med det senare i livet.

Om någon är intresserad av att få något mixat så hjälper vi gärna till!

2007-09-09 15:08
tycker inte det låter så lovande jag heller. vill gärna se ett "före & efter" resultat. och vad tar ni för mixning? mastrar ni också?
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-09-09 17:12
Om någon skulle vilja ha en låt mixad gratis så kan vi använda den som exempellåt för er andra.

Ta kontakt via [email protected] vid intresse.

Peace!