I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag mixar ditt shit.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-09-04 11:58

Jag mixar ditt shit.

Precis som rubriken lyder... har läst en del trådar om folk som vill få sina låtar mixade, så jag tänkte erbjuda mej att mixa en eller ett par låtar (gratis). Först till kvarn.
Jag har ingen audio att komma med så det är "take it or leave it".

Känner du att du behöver lite hjälp med att mixa en låt så kontakta mej på Whoa om följande krav är uppfyllda:

1. Det är en helt färdig låt, inklusive vocals. Alltså inga beats.

2. Du har, eller kan fixa, låten i multitrackformat. Och då menar jag multitrack, inte ett beat och en acapella.

3. Var beredd på att skicka med en version av din mix och beksriv vilket sound du är ute efter (bifoga gärna en låt som har det sound du eftersträvar).

Kvalité på skiten kvittar, jag bara vill mixa lite annat än mina egna grejer for a change (skulle dock uppskatta om personen på micen har någolunda skillz).
Inga garantier utlovas.  Känner du att du vill testa - get at me.

//Spliffan

2007-09-04 12:30
Bör kanske tillägga:
Spåren ska helst vara utan effekter. Har du effekter på något av spåren, bounca ner dom (effektreturerna) som extraspår.

jonsa näe jag har inget jag vill lägga upp (jag har bara mixat mitt eget shit och jag är noll musikalisk).
Jag är ingen mastringexpert (ingen mixexpert heller iof tror jag, därav det billiga priset av gratis), men jag kan mastra åxå om det är så. I mixningen ingår mastring efter min förmåga.

Jag erbjuder mig att göra det gratis för att få lite mer erfarenhet helt enkelt, och för att se vad resultatet kan bli om jag mixar någon annans grejer. Som en prova-på grej helt enkelt. Om nu någon vågar prova på utan att jag lägger upp audio vill säga. =)
//Spliffan
Moderator

2007-09-04 12:31
Hur mycket tar du?=)
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu
Moderator

2007-09-04 12:42
MeXXi: Om de är pris du menar så är de ju gratis.
myspace.com/jiahprod

2007-09-04 12:43
Hehehe, jaa som sagt... gratis. Jag trodde det framgick rätt tydligt..?
//Spliffan

2007-09-04 15:31

good grejj spliffan

langa gärna upp resultat sen

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-04 16:57
noeL fo sho att jag gör, om nu någon nappar (och resultatet blir bra vill säga, hehee).
//Spliffan

2007-09-04 19:21
låter soft!

jonsa X0

haha är mexxi efterbliven?

Spliffan skrev tydligt
Jag har ingen audio att komma med så det är "take it or leave it".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-04 19:21
o du skrev

verkligen soft, du har inte lust att langa up nått du mixat? du mixawr bara ? inte mastrar?

sry om jag hamnar offtopic...

2007-09-04 19:22
o du skrev

verkligen soft, du har inte lust att langa up nått du mixat? du mixawr bara ? inte mastrar?

2007-09-04 19:22
o du skrev

Moderator

2007-09-04 19:29
ah men när jag skrev inlägget så hann du sända in ditt före:P så han n inte se:P
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu

2007-09-04 21:41
kanske skickar nånting när jag gör nått nytt. mixar själv men du kanske är bättre :P jadu i sånt fall säger jag till...............

puss och kram
mhm
Rappare

2007-09-04 21:58
Fan va nice grej.. har hört från responsen här på whoa att jag sköter allt nice utom mixen så, det lät ju helt klart intressant, dock är jag inte allt för pigg på att spela in nu för tiden så jag får väll kolla in här senare då jag har nå shit färdigt och så får vi se om du fortfarande gör detta volontär arbete..
facebook.com/idiomatisk - fan page

2007-09-04 22:02
shysst att ta sånna här initiativ!
<Propellerhead Reason 3.0>

2007-09-04 22:22
Tack för responsen. Ska bli kul att se om det blir nåt av.

skipp, ja det är det man får se. Om jag är bättre eller inte. Antingen är jag, eller så är jag inte. Kanske låter slutresultatet lika illa som mina egna grejer. ;)

Rainmaker cool cool, de e bara å hojta när du har nåt.
//Spliffan

2007-09-04 22:28
Spliffan: om du ångrar dig angående beats och vill bli frustrerad skulle jag kunna skicka en mardröm på 12 spår med risiga grundljud

:P

2007-09-04 22:35
Johnny hahah whoa en 12 spårig mardröm? Dude... det låter som en jävla skön utmaning. Men jag hatar att inte kunna göra ett bra jobb! =O
Men ändå... jag gillar utmaningar.. sen diggar jag dina prylar me. 12 spår lär dock ta rätt låång tid eftersom jag inte tar betlat och måste prioritera min tid.
Jag återkommer om det där när jag har mixat en eller två låtar först man. =)
//Spliffan

2007-09-04 22:45
det är alltså ett beat... 12 tracks

2007-09-04 23:04
Jaha.. trodde du menade en hel skiva med 12 spår, hehe. Bakvänt.
Men ja, det låter som en saftig bit att tugga i, om de e risiga grundljud å så. Det vore nog nåt det. Get at me dawg, du får ett mess.
//Spliffan

2007-09-04 23:49
före efter sen tack :D

2007-09-05 20:42
du kan gärna få mixa åt mej haha =)
hahaha