I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-08-01 20:22

HJÄLP!!!

Jag har en liten fråga: Hur kopplar jag in min ny inköpta mic-preamp i mitt mixerbord?
I vilken "port" eller vad man ska kalla det ska den kopplas in i?

Nu är den kopplad två sladdar från mainmix till ljudkortets båda "IN"-ingångar.

/Ante

DD Productions 2oo7

2007-08-01 20:39
tja... valfri kanal utan preamp. och du behöver bara en sladd ut från preampen till mixern om det inte är en flerkanalspreamp med flera olika ut.

2007-08-01 20:49
Så om jag kopplar micken till preampen, sen en sladd, till mixern, valfri ingång/kanal, och sedan mainmix out, till ljudkortet, så ska det gå eller? Men vilken kanal föreslår du? Har en Behringer ub802, tror jag den heter
DD Productions 2oo7

2007-08-01 21:01
3/4, 5/6 (eller iofs, aux return kanske?) Sätt i L(mono) bara.

du behöver kanske inte ens koppla genom mixern, har du fler instrument eller liknande inkopplat som du behöver spela in? ju fler grejer signalen går genom desto sämre blir den...

Producent

2007-08-01 22:42
koppla preamp via mixerbord?
mixerbordet har inbyggd preamp?
och om du bara ska spela in, varför inte bara använda preamp?
eller ska du ha instrument och effekter kopplade via mixerbordet?
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2007-08-01 23:15
Jag ska bara ha det till vocal's.
Men jag tycker det blir bättre ljud med Preamp, men man kan ju uppgradera sig genom och koppladen till mixern oxå, för bättre ljud. Enligt vad jag tycker. Men Jag har fått det och gå runt nu tror jag:)
Tack!
DD Productions 2oo7

2007-08-01 23:22
det blir garanterat inte bättre att koppla via mixer, men gör som du tycker!

Producent

2007-08-01 23:51
att koppla igenom mer saker som leder ström försämrar snarare ljudet, men visst.. gör som du vill, men det borde ge mer brus än om du bara använder micpreampen..
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se