Clein ReCycle är bra, men inte fullkomligt. Man kan tex inte spela in i det.Callecuttar ACID är åxå bra, men jag gillar det inte. Använder det ibland för att arra upp loopar i ett projekt, men aldrig för att skapa loopar. För bökigt för att jag ska känna att jag får ett schysst workflow i det. Johnny jag vill ha både REX och WAV/AIFF för att ibland trycker jag in loopar i tex Dr.Rex i Reason, och ibland kastar jag in loopar i WAV-format direkt på ett audiospår i Cubase och klipper å leker manuellt. Live är fett (senaste versionen jag körde var iof femman) och jag borde kanske sätta mej in i det lite mer, men det känns lite omständigt att veva igång värsta sequencern när jag bara vill snabbt och enkelt sampla lite grejjer och klippa upp till shyssta loopar, inget mer. Sen blir jag GALEN på att Live inte vill lira med en dualmonitor setup. Fast ok, om jag bara ska använda det till nyss nämnda uppgift kanske jag klarar mej, men då känns det ju som jag slösar bort en massa av alla fina funktioner som finns i Live. Typ som att köpa en lastbil för att åka och handla två kassar mat på ICA en gåg i veckan. Hmm... Och vad gäller Melodyne älskar jag programmet, men tycker det är osmidigt när det gäller att hantera loopar. Det har helt klart kaliber att göra jobbet, det är bara workfowet jag inte gillar till 100%. Lite för pilligt.
//Spliffan