I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

problem med studion! :S

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-06-27 00:01

problem med studion! :S

shuuuz..

har för tillfället problem med min studio.
Hela shiiten är kopplad osv.. saken är bara den att micken brusar sönder. Man hör bara ett surrande ljud när man ska spela in.
Jag har om o om igen försökt att lösa detta utan att nå framgång.
Finns de nån vänlig själ här på whoa som kan hjälpa mig med mitt problem, samt berätta hur jag ska lösa de? 
Tack på förhand! peace / Fa1keN!

2007-06-27 00:49
vad har du för "studio" prylar ?

2007-06-28 16:25

Benne: Jag har bara vanliga saker, alltså det som behövs.
Mixer, puffskydd, mick stativ osv.

2007-06-28 16:43
Det är i princip omöjligt att veta vad det kan vara när du inte berättar exakt vad du har och hur du har kopplat...

2007-06-28 18:36
Som Johnny sa...
Av det du skriver kan jag komma på tusen saker som kan vara fel. Kopplingsfel, ej ljuddämpad dator med Intels standardfläkt, jordfel, trasig mic... vad som helst.
//Spliffan

2007-06-28 19:01
kolla sladen

www.viktorb.com

2007-06-29 00:19
Saken är den att ja inte vet vad som är problemet ;/ mer än att skiten brusar när man ska recca.. har gjort allt som kan tänkas men utan att nå resultat, så därför kan ja tyvär inte förklara mer än att micken brusar! ;/
Tack iallfall för visat intresse av er!
peace!

2007-06-29 00:33
shuuu..

jag hade samma problem som dig för ett tag sen....hade kopplat in allt till mixerbordet...därifrån till datorns inbyggda ljudkort...försökte sänka mic ingången från kontrollpanelen...funkade fint och bruset försvan nästan helt så länge man inte använde en kondensatormik....det visade sig att det var ljudkortet de va fel på...när jag då köpte mig en extern ljudkort av bättre kvalite..försvan bruset heelt...

testa med å låna nånn kompis ljudkort som är gjord för inspelning...kanske kan funka mycke bättre..
peace// caliche
the caliche sound!!
www.myspace.com/calicheprod

2007-06-29 14:21
Tack för visat intresse o kunskap alla! :)