I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-06-20 21:40

Reason 4

www.propellerheads.se

2007-06-20 21:44
värkar jävligt nice.. Någon som vet ifall de tänker lägga till VST stöd kanske?
www.Myspace.com/InsoMusic

2007-06-20 21:49

2007-06-20 21:50
Snyggt, menade självklart så här:

www.propellerheads.se

2007-06-20 23:07

skarom lägga till vst stöd ? :)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2007-06-20 23:11
Får man ju hoppas.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-06-20 23:41
kommer dom antagligen inte göra eftersom de inte stod något om det. dom kanske inte säger alla nyheter som följer med reason 4 men om dom tar upp att man kan ha kinesiska så tror jag inte att de skulle lämnat kvar vst-stödet som en överaskning

http://www.soundclick.com/Labbi

~ Labbi - Mind over Money - Linero ~

2007-06-21 00:37

Nice :) Längtar tills den släpps!

Rawmusic Entertainment - www.rawmusic.se
Säljer beats: myspace.com/leontinbeats

2007-06-21 00:41
Fan... går dom verkligen åt rätt håll nu? Istället för att göra sequencern mer stilren har de ju geggat till den totalt! Och att gå från 256 mb ram till att rekommendera 1024 mb kommer säkert tappa många "kunder". Jag tycker heller inte att de nya leksakerna verkar sådär jätteroliga... de kunde ha utvecklat samplern mer istället. Eller helt enkelt bara lagt till VST!

Hoppas slutresultatet blir fett iaf... och att det blir fullscreen!

2007-06-21 01:09
på vilket sätt har de geggat till seq. ?

håller med om att de nya prylarna inte ser så värsta som man hade tänkt sig, känns lite för techno för min smak och varför de inte fixat VST's förstår jag mig inte på

2007-06-21 10:06
Jag tror inte dom nånsin kommer införa vst-stöd för reason.
det är väl den starka sidan med reason att det är resurssnålt och de pluggarna som finns i reason håller hög kvalitet.

Däremot rekomendationerna om högre ram suger.reason ska vara ett program som ska funka på de flesta datorerna..o när du ändå krämar på med effekter så går det en del minne o du behöver ändå en lite starkare dator.

orkade inte kolla deras sida nu då jag sitter på jobbet men det ryktas väl om en ny synth i version 4..det är ju alltid intresant.

2007-06-21 11:33
de kommer säkert lyckas fucka upp det här.

dock vore det skönt om de kunde göra så att man inte behöver spela ibörjan från en ton för att den ska höras utan att du kan börja från mitten av tonen och då spelar den från mitten av tonen, you with me?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-21 11:49
håller med alfons..direktinspelning i reason hade vart nått !

2007-06-21 12:01

Jag tycker att uppdateringen verkar riktigt lovande, den nya sequencern verkar så mycket mer lätt jobbad och snyggare än den gamla. Det är riktigt bra att man kan skapa flera spår i samma kollumn för en device och slippa köra flera sequencer spår som i den gamla. Det är bara att trycka på Add. alt funkionen så skapas det ett nyt spår, snabbt och enkelt.

Synthen Thor ser riktigt lovoande ut med 6 olika osc att välja mellan och fyra olika filter som har vardera 3 platser var.

Regroove mixern är en intressant och mycket smart idé och kommer nog att göra arbetet mer svänigt :)

Kan hålla med om deras nya design inte är den snyggaste när det gäller Thor och regroove mixern men man kan ju inte få allt.

Som danet sa här längre upp så kommer Reason mest troligt aldrig att få vst stöd och jag är glad för det. Hela konceptet Reason skulle falla som en sten, programmet skulle tappa hela sin mening. Men en ny avdelning för inspelning av audio skulle vara mycket trevlig men jag tror tyvärr inte att vi får se en sån avdelning heller i 4.5 versionen eller i senare versioner, men som sagt man vet ju aldrig ;)

2007-06-21 13:02
rolle kom med en bra poäng där..svinjobbigt om man har spelat in långa svep eller toner o man måste spela hela skiten från början för att höra när man egentligen bara ska fixa en detalj i slutet.
inte för att det är ett stoooort problem men bekvämlighet är ju alltid fint.

2007-06-21 13:03
synthen thor verkar mycket lovande..lär nog gå o skruva fram mustiga ljud i den.

2007-06-21 13:42
ali: japp :D

2007-06-23 23:23
ALI-
I Reason så är det medvetet en lägre ljudnivå några db avsiktligt. Sen när du mastrar låten så höjs nivån om du har matrings kunskaper.

2007-06-25 10:58
Jag hoppas samplingsfunktionerna förbättras rätt mkt..fast jag vet inte, dom kanske inte brukar uppdatera gamla saker så mkt.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-06-25 11:04
senaste updaten på reason 3 gjorde ju så att samplingar spelas mer stabilt till exempel..
behöver du så mycket mer funktioner än de som finns i nn-xt?

2007-06-25 12:43
time stretching

2007-06-25 13:31
etna
det går att göra ganska enkelt om du leker med start-point och lägger upp samplingen i flera delar.
med lite pill går allt men visst det hade vart najs med en funktion som gör det enklare.

2007-06-25 13:41
Precis, den "lösningen" som finns nu är långt ifrån perfekt. En riktig funktion vore betydligt bättre.

2007-06-25 19:51
finns ju gott om tid tills man kan få tag på 4:an

dom har inte ens påbörjat beta-testningarna väl?

2007-06-26 18:53
Beta testningen började 19 juni, den dagen dom gick ut med att Reason 4 är på väg, på deras sida så står det att inget datum är satt men att beta testet brukar vara klart på 10 veckor, sen tar det ytterliggare 8 veckor ungefär innan man kan köpa ett ex.

2007-06-27 12:12
läste lite mer om det i går..fyfan vad najs det såg ut.
sjyst med en arpeggiator också.
groovemixern såg trevlig ut också.

2007-06-27 15:24
danne: my bad...står detta på sidan eller? hur mkt är de kvar av beta-testningarna då?