Reason
Hej jag skulle vilja lära mig reason nån som vet nån bra guide elr något på svenska, har kört med fl ett tag men ger inget resultat tkr jag så skriv om ni har nåt tack i förhand peace
♪ ▄ █ ▄ █ peace!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
japp
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
länka dah??
♪ ▄ █ ▄ █ peace!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ett tips är att inte byta program för att man inte ser nå resultat, då kommer man aldrig att se nå resultat, u get me? ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
juförsej men nu har ja ändå reason så skulle va kul å testa på men hur fan gör man är frågan, länka guide elr finns dt på whoa? :O
nope finns ingen guide prova youtube
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
inte nånstans? :s
jo säkert nånstans men inte på whoa tror jag, men somsagt lite guider finns nog på youtube
LADDA INTE NER PROGRAM SOM DU INTE FÖRSTÅR DEJ PÅ!!! KÖP ORGINAL MED KARTONG OCK MANUAL SÅ STÅR DET HUR DET FUNKAR..... IDIOT!!!!!
n y p o l e r a d ------- s i l v R <br> M A D D E R F A K K I N -- helt -- g l ä n s a n d e<br>
noeL ok jag kikar annars får ja väl fortsätta med fl :/....
Ga in pa youtube och sok pa reason tutorial sa hittar du nog en del. las Manualen for dar star allt. Finns som Pdf.
thaC-note yes varför inte?
vaddå yes?
ja varför inte fortsätta med fl ?
dt blir så dåligt, skulle bli bättre om ja nånsin fick veta hur man spelar in från nåt instrument i fl asså om man öppnar fl å sen väljer en synth av alla som finns i fl då när man valt en kommer det upp ett piano å där ifrån ska man kunna spela in, ja har gjort det förrut så det går men hur?
allt grabben ville ha va guide på reason. inte att han ska fortsätta me fl. mitt inlägg nu e oxå fett onödigt. men så ge grabben guider elr ge fan i o svara på inlägget. pCe
Utalas säta pe
Back-in-town a det e rätt men har gjort det ett tag dt hjälpte inte :/
lol
aaaaaahahaha du kommer ju förstå dej shii på reason... jag personligen gick tillbaka till FL från Reason (iaf för hiphop produktioner)
/Este G -In Yo Area
ok,
bara bestämma sig för ett program å sätta sig med det, tar juh ett tag innan man kommer in i det! jag höll på å böt massa program förut och det var bara negativt
haha elr hur,
jag är helt självlärd me reason, gäller bara o ta den tid som behövs för o lära sig,, btw, Studio har en exklusiv tiding ute nu, 80 sidor om bara Reason, kanske nått du kan köpa och kolla lite i ;)
haha najs ska kolla!
Jag är tjatig på den här punkten men börja med att läsa getting started pdf filen som följer med programmet och fortsätt med operation manualen, läser du inte dom så kommer du aldrig förstå dig på hur programmet fungerar. Jag har snart hållt på att arbeta med reason i 1 år och jag är fortfarande bara nybörjare, det tar tid att lära sig programmet på djupet. Ta den tid som det kräver och kämpa på.
Vilken typ av musik vill du skapa? Det är en viktig fråga man måste ställa sig innan man väljer program att arbeta i.
btw. Reason 4 är på g och uppdateringen är inte dålig.
http://www.propellerheads.se/ Lycka till!
Nackdelen är att manualerna som följer med Reason inte finns på svenska, fördelen är att du samtidigt som du läser dom lär dig bättre engelska!
tack! :D