Sista försöket
Som sagt, tror jag har försökt beskriva problemet i tidigare trådar, gör en ny med mer utförligare beskrivning och låter er se hur min såkallade studio ser ut.
Mina prylar för inspelning är ESI Juli@ ljudkort Röde NT1-A mic Soundcraft EPM 6 mixerbord
Studion (ca 18mb) Exempel på inspelning Exemplet ni hör är min bror rappa.
Har ställt in volymen och gain så att det inte skall peaka. Men tycker att ljudet inte är så bra nog, jag har ingen aning vad det kan vara, är det så att micrummet är fel, behöver jag någon sorts externa dynamik processor till mixern eller dylikt. Jag kan påpeka att jag enbart spelar in rap vokaler.
Har förgäves försökt i veckor spela in, men kvaliten på inspelningen är så dålig verkar det som. Spelar in i Cubase numera.
Kan ni tipsa mig på vad man skall använda helst för VST pluggar för att mixa röst och adlips helst också.
Har följt en del tips och så, men rap vokaler är INTE detsamma som sång vokaler. För det blir bara fel o mixa det efter det.
Jag uppskattar all hjälp att kunna lösa detta elände.
Kan tillägga att det skulle vara grymt bra om någon som bor i Göteborg kunde komma hem till mig och lösa problemet eventuellt ?
Har postat detta på Forumet Studio (Idg) men det verkar som om det bara finns tröga rockers som inte kan något.
Since 1984 @realgizlee // twitter
|