I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-05-06 12:17

Sampling

Jag lyckas aldrig klippa ut en bit ur en gammal låt och få den att passa in i nya trummor... jag använder bpmprogram för att hitta vilket bpm, men det passar ändå inte. Måste jag spela in trummorna själv, eller jag jag använda patterns som i reason t.ex?Är det något speciellt ställe i låten man måste klippa för att det ska passa in? jag använder cool edit och sedan recycle. Dumma frågor kanske men jag är nybörjare, snälla hjälp!

Peace

2007-05-06 19:13
det enda du kan göra är att träna.. det är så man lär sig, och det kan ingen annan fixa åt dig..
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-05-06 21:35

du verkar ha klippt ut en slinga, och då måste den juh klippas så den loopas i takt

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-06 21:58
Håller på att spela in en video hur du gör. Ska skicka upp den när jag har tid.

Peace!
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2007-05-07 16:05
zomma i in biten du ska klippa så du dfår dse i tyakt =)
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2007-05-07 18:04
Program som räknar ut BPM funkar ofta inte så lyckat på hiphop.
Dom verkar ha en tendens att funka bäst på "raka" beats som techno å trance å annan dansmusik.
Bäst är att tap:a in takten själv.
//Spliffan

2007-05-07 19:24
räkna till 4 i takt och klipp av där
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2007-05-08 13:07
Eller precis innan 1:an på nästa takt.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-05-08 13:30
träna träna träna
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?

2007-05-08 22:36
varför måste du loopa? .. klipp o sätt i takt själv..