I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med studion ...

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-04-12 00:02

Hjälp med studion ...

Hej, jag har två saker som jag behöver ha hjälp med,
när man spelar in (Cool Edit), så brusar det å man hör lite av beatet när man spelar in, men brusar jävligt mkt :/ och en sak till, när man ska höra det man spelade in, så hör man bara min röst i högra snäckan å beatet i båda..

skulle va schyst om ni vet hur man fixar det.

skicka mejl ifall ni undrar vad jag har för studio saker..

Peyz!

Jag behöver inga vapen, mina ord dödar!
Moderator

2007-04-12 09:15
kan ju helt bero på hur du kopplat och vad du har för grejer osv osv. Säg vad du har för grejer så kan nog nån hjälpa dig bättre.
myspace.com/jiahprod

2007-04-12 11:18
Om du har studio ljudkort och så vidare, proffs grejjer, då kan det bero på att du måste ställa in på "out" knappen Left eller right, beroende på hur du kopplat i studio kortet, eftersom ett studio kort jobbar i MONO, så kan du inte recca i stereo.
Fucka ur!

2007-04-12 11:46
Okej, men jag har dessa saker :

Mick :
AKG Perception 100

Hörlurar :
AKG K240STUDIO ( Om det va bra å veta )

Mixer ( eller vad man nu ska kalla denna ) :
Interface Lexicon Alpha Studio

kopplar micken å mixern på en sak : Behringer Micropower PS400

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Det va allt jag hade ..
hoppas ni kan hjälpa mig me detta..

Peyz!
Rappare

2007-04-12 11:52

I varje kanal på Cool edit finns en liten knapp där det står "Rec 1". Tryck på denna knapp i den översta kanalen, kryssa i "Right Channel" och rutan "Same for all tracks", så är det förhoppningsvis ljud i båda lurarna sen..

Att du hör beatet i bakgrunden kan bero på att dina hörlurar läcker när du spelar in, och att ljudet därifrån går in i micken.. testa att sänka volymen eller köpa ett par bättre lurar som inte läcker :)

Hoppas det var till någon hjälp!

www.myspace.com/cedermusik

2007-04-12 12:01
Okej :) får testa detta senare :P Tack så mkt!
Rappare

2007-04-12 19:56
hur gick det?...
www.myspace.com/cedermusik

2007-04-13 13:47
Jag får det att funka så man kan höra min röst på båda snäckorna nu, men brusar fortfarande.. måste titta mer på det idag.

2007-04-14 23:37
Upp!

2007-04-15 18:04
hur/vart då ?

2007-04-18 11:37
Upp!