I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

timbalands trummor??

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-04-16 13:25
Man vet aldrig på det här stället..
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-04-17 01:29
vad tycker ni om folk som köper en hel skivaffär typ, hört lite producenter gjort det, jag menar, köper man alla soulskivor i en skivbutik lär du hitta några bra samplingar, antagligen fler.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-17 01:35
jag tycker att dom är rika!

2007-04-17 12:46
vad tycker ni om "producenter" som går in i en skivbutik som om dom ägde världen och ber innehavaren av butiken om feta soulloopar? t.ex kanye west... haha. fan va han suger kuk han med. 

i alla fall, säg ett enda jävla beat med antingen dre, blaze eller timbo där det är riktiga instrument som jammar och det inte är en sampling! klart, att man tar en flöjt eller en sax som lägger ett oinspirerat solo är väl inte så extremt ovanligt men det gör inte att dom kvalar in som riktiga ensamble arrangörer. inte heller att någon gitarrist lägger ett lick som dom sedan klipper upp i protools. ni är så jävla aaaargh jag vill döda någon.
Who be the first to catch this beatdown?

2007-04-17 16:23
givemetheass

Fabolous - Return of the Hustle

justblaze prodd
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Konsertbesökare

2007-04-19 03:39
Xeilon

Tack för att du läxade upp mig. Jag visste inte vad en sampling var,kan ingenting om hip hop. Du får tycka vad du vill, tycker fortfarande att Just Blaze "snodde" Da Beatminerz sampling. Jag ser det som en lika stor stöld som när Alchemist tog R.A. The Rugged Mans sampling på "Stanley Kubrick" till Royce Da 5'9s "I'm The King".

2007-04-19 10:40
Hur kan man stjäla något stulet? Orginalen är Little Boy Blues - Seed of Love och The D.O.C. - No One Can Do It Better. Så ska man resonera som du gör så har även Beatminerz snott de samplingarna.

Och vidare så var beatminerz inte först att sampla det. Båda snodde mao med ditt synsätt från ett interlude på Main Source - Breaking Atoms.

Tycker det är hyckleri att anklaga någon för stöld för att han var den sista som "snodde" det och tycka det var helt ok att dom andra gjort det förr.

Sen att det blivit massa rabalder runt just den här stölden förändrar inte faktum för mig.

Att plattorna kom ut med två månaders mellanrum är ju också lite rolig grej. Tror du att låtar till Jay-z's album blir klara månaden innan dom släpps? Snarare halvåret. Tar tid att släppa ett album. Det är inte bara att pressa upp ett gäng plattor och posta till butikerna. Inte direkt troligt att han hört beatminerz låt innan han själv samplade och gjorde beatet. Dock hörde han det säkert innan den släpptes, men ska han dra tillbaka ett beat från Jay-Z's s.k. "sista" platta för att beatminerz släppt på samma sampling nyligen?

Och som slutkläm så la just blaze det fetare än beatminerz och därmed är det bara värt i vilket fall.

Men vi får sluta käbbla offtopic nu. Detta handlar om Timbaland och hans trummor.
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se