I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Cubase SX vs. Adobe Audition 1.5?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-03-14 12:17

Cubase SX vs. Adobe Audition 1.5?

Har säkert funnits 100 sånna här trådar förr, men jag har sökt och inte hittat någon om just skillnaden mellan dessa 2 program, bara mellan andra program.

Är Cubase Sx bättre än Adobe Audition 1.5? Jag har använt adobe sen lång tid tillbaka, alltid tyckt programet är hemtrevligt & enkelt!

Men frågan är, har cubase bättre inspelningsportar eller hur man ska uttrycka det? Blir det bättre ljud i det man spelar in? Är det bättre effekter i Cubase? eller allting precis likadant som Adobe bara att det är en snyggare design?

Jag skulle gärna vilja veta, för om Cubase är mycket bättre så kommer jag nog självklart gå över till att börja använda det istället.

Jag vill gärna ha svar från folk som kan, inte från några småungar som använt Cubase 3 gånger med datormicken. No hate, men detta är jag stenhårt seriös med att få ett riktigt svar på, för jag har undrat länge!

Tack på förhand whoa.

Vad vore internet utan porr grabbar?

2007-03-14 16:04
natt o dag
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2007-03-14 17:13
vad jag TROR är att det inte är så stor skillnad utan mer vilka pluggar du kör!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-14 17:57
Okej, tack så mkt. Någon som är mer insatt i inspelningsportar? om Cubase kör i högre frekvenser eller någe?

Typ det som är viktigast i min fråga!

2007-03-14 21:06
cubase tycker jag funkar perfekt , har aldrig testat adobe men , jag håller mej fast till cubase! try it out man!
www.myspace.com/fresh4elements

2007-03-15 08:30
Nu vet jag inte ett skit om Adobe Audition 1.5 men jag tror inte att det är en midi sequencer. Så det blir svårt att jämföra dessa två program eftersom de är gjorda av helt olika orsaker och till helt olika målgrupper.

2007-03-15 11:50
Hm mjo, fan jag trodde det här skulle vara enkelt att få svar på här på whoa hehe, Finns så många "duktiga" här som alltid vill visa framfötterna, men inte om detta ämnet :/

Tack alla som skriver, men måste vara ärlig och säga att ingenting har hjälpt mej alls hittils..

2007-03-15 12:30
adobe är juh himla lätt program o använda det är juh bra igentligen, hade programet i ett halvår men.

använt cubase nu ett år o de är perfekt för mej en anning svårare men men mitt tips cubase..

som dom andra säger över rätta plugin så gåre fett..
Wethoz Production<br>Beat producent o rääääpper ..

2007-03-15 15:11
Ja okej, ja det får väl bli att börja köra med Cubase då tror jag, Mighty, du & jag får ett ta ett långt prat om Cubase och pluggar nån dag!

2007-03-15 15:14
Esch, Adobe funkar finfint om du bara har lite vettiga pluggar, typ waves S1, C1, L2, REQ och IDR. PSP Vintage Warmer kan också vara att rekommendera. Men dom pluggarna funkar ju även lika bra till cubase, sålänge som du har bra hårdvara så kan du spela in med i princip vad som helst och få ett schysst ljud. kör på adobe om du hållit på med det så länge, varför krångla till det och byta?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-18 13:37
M-A-C

Häftigt du är, nästan avundsjuk.
Fruityloops är ett beatmaker program? dumma fan

2007-03-18 13:37
Rolle

Tack för informationen, då fortsätter jag på adobe tror jag nog :)

2007-03-18 15:24

ang. adobe audition eller cool edit pro.
kan man skicka det programmet på msn??
kostar jue typ 2000 annars eller nåt på download.com.

onödigt att öppna en ny tråd därför använde jag den här.

2007-03-18 17:24
Klart det går att skicka på msn eller ladda ner, men det är olagligt.
Allting går att ladda ner men det är olagligt :)

2007-03-18 17:52
okej bra ska säga till min kompis då att skicka han trodde inte att det gick:)
men det går att prova det i 30 dagar annars.
vart kan jag ladda ner annars för min dc funkar inte och orka med piratebay?

2007-03-18 19:45
Jadu, det får du lista ut själv. Att prata om sånt är emot whoas regler,  och jag pallar inte bli bannad.