I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vill någon göra smuttsiga trummor i reason 3.0?(Hjälp)

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-03-06 01:48

Vill någon göra smuttsiga trummor i reason 3.0?(Hjälp)

Jag har ett enkelt sätt att göra ett par smutsiga trummor på!

1. använd Redrum,o lägg in dina trummor o skapa ett komp.

2. Creata en RVD 7000 advanced Reverb. minska reverben i början.
tryck på den lilla pilen till vänster på "reverb grejen".sen kommer det fram en extra ruta sen finns det ju små runda knappar ni kan vrida på. Ta den runda högst upp o längst åt vänster o vrid den tills det står  ALGORithm Room. sen knappen under kan du ta på vad du vill. Men under den finns det en  som du ska vrida upp så mkt det går. sen finns det bara en knapp kvar längst ner,
den kan du också välja vad du vill på. jag brukar ha på (jag brukar ha på Roomshape four)

3.så creatar du "scream 4 distortion.Jag brukar välja tape.sen Har du ju bas,mellan register,diskant i mitten av hela scream.så har du ett par smutsiga trummor=)

/Mvh Dj_Leon

//Dj_Leon\\

2007-03-06 02:46
Så här kan det låta tillslut. fast mitt vart inte allt för smuttsigt.

Mitt resultat.
http://www.speedyshare.com/695260474.html

http://www.speedyshare.com/695260474.html
//Dj_Leon\\

2007-03-06 06:26
Inge vidare vill jag lov och säga. Finns ingen Punch i kicken, känns som du filtrerat bort den. Bättre och sampla ett par redan smutsiga trummor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-06 08:53
Använder folk inte breaks längre?
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-03-06 12:09
jo det gör dom . fattar inte varför man ska göra ett par halv keffa smutisiga trummor i reason , när man bara kan sampla ?
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>