I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mbox 2 mini problem

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2007-03-01 15:50

Mbox 2 mini problem

Here's teh deal. Fick min mbox igår, glad och taggad som jag var så slog ändå tanken mig om allt för en gångs skull skulle gå felfritt och fan så fel jag hade.

Direkt när jag kopplade in den i datorn så ploppar alla "ny maskinvara hittad" rutor upp och jag hittar den under ljudenheter som ett ljudkort eller vad man ska säga.

Installerar drivrutiner, Pro Tools och tillhörande plugins, startar om datorn och vipps så hittar jag den inte under ljudenheter längre.
Men det konstiga är att under både enhetshanteraren och maskinvaror i ljudkontrollpanelen så ser jag Mbox 2 audio driver och Mbox 2 midi driver.

När jag försöker starta ljudkortets kontrollpanel från digidesign mappen står det "No hardware found" eller liknande.

Fick tips av en snubbe att jag skulle inaktivera mitt inbyggda ljudkort i både bios och windows, letade i bios men fann det inte, inaktiverade det i windows utan någon framgång.


Så tänkte att det kanske är någon här som har en mbox 2 och kan skriva hur ni gjorde för att installera det och så vidare.

Behöver verkligen hjälp och vill helst inte formatera hela kalaset.

Jag är kunnig i datorer och windows så någon väldigt detaljerad beskrivning behövs nog inte :)


Tack för eventuella svar


Hoppas förövrigt att detta var rätt forumdel för denna frågan.

http://www.myspace.com/danokin