Vad vore internet utan porr grabbar?
Oj gick lite snabbt där haha.. vänta kommer med text snart
Jag köpte turntables idag. Ion, Dj-pack på musikbörsen. Ett helt paket med 2 turntables 1 mixer osv. Har ett problem, tycker att nålen flyttar sej när jag ska scratcha, det liksom hackar.. ibland, som den flyttar sej, Är det så här med alla? eller är det dåliga nålar, eller vad är felet i så fall? Jag köpte bara dom här för att latcha lite scratchs till mina egna låtar osv, köpte dom billigt och bra bara. Så snälla kom med en bättre kommentar än "Billigt skit" eller något, för det borde finnas en lösning, han sa att dom skulle vara okej för mej som är amatör osv.
Varför tror du att folk inte gillar "billigt skit" då? Billigare skivspelare har sämre tonarmar, så är det bara. Sen går det väl säkert att få det lite bättre om du kör shure m44-7 pickups och optimerar inställningarna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det var inte så jag menade, klart man får ta konsekvenserna när man köper billigt, men det ska ju för fan gå att använda skiten i normala vägar utan att det ska låta för dåligt. Ah okej tack för tipset..
ursäkta om jag off-topicar i din tråd men jag antar att du köpte på deras rea... fanns det mkt grejjer eller? bara undrar för tänkte dra dit men pallade inte...
Har kollat, dom kostar 750 kr på musikbörsen, känns lite dyrt, finns det någon billigare lösning?
använder du S-arm eller en rak arm? vad har du för nål? stadigtbord? ställt in vikterna ordentligt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
så här är grejen....svinbra att köpa ett billigare set och lära sig mixa och så men i slutändan är Technics 1200/1210 den enda lösningen...
DillSound like whoa.... för mer info: maila eller gör nåt annat
S-arm antar jag, den är kurvig, nål, någon random man får med till skiten! Stadigtbort, så där, Men jag har inte tagit i så det vinglar iaf.. Vikterna är jag lite osäker på, testat ställa in dom olika, men ingen större skillnad, kör på typ tyngsta nu iaf!
Jahfar, hm okej, Grejjen är det att jag ska bara lägga lite enkla cuts, jag ska inte gå in seriöst med att blir battle scratchare eller så. Lägga cuts på beats, låtar osv! Så jag har ingen lust att punda ut typ 10 000 kr på turntables..
ok, kör med en rak arm istället, dom är till för att lägga cuts med. sen se till så att armen är rak när den ligger på skivan så borde det inte vara några störra problem, kommer självklart att hoppa lite med tanke på att nålen antagligen inte är nåt att ha.
Skivsamlare
2007-02-23 12:09
Ion, stackarn.... Plast plast plast, skivtalriken vägen nada, tonarmens spåregenskaper är förfärliga. Det kommer hoppa hur du än gör. Men om du nu har köpt settet så får du göra det bästa av situationen, sätt tyngd på pickuppen. det kommer öka slitaget på skivorna men minska hoppandet.
fair enough..
Kloak haha okej, jo men kan inte klaga ändå, köpte skiten för 1900 kr.. 2 skivspelare,mixer och hörlurar.. dom hade nattrea på musikbörsen hehe, så det får duga till mej. Kan väl inte klaga för pengen. Jag får helt enkelt lära mej att hantera dom så kanske jag vet hur jag ska göra utan att det hoppar så mkt :) Har redan börjat lära mej pytte lite.. Tack för tipset Rolle..
klassiskt tips för hur du ska få tyngd på, limma på mynt på pick-upen, dansk 25 öring är att rekomendera
haha okej jahfar! Har inga sånna men får testa 50 öringar då!
mycket tyngd innebär dock inte nödvändigt viss att det hoppar mindre. se till att ha bra pickups med rätt inställningar, att skivorna sitter bra på spelarna (man kan köra in lite papper i hålen om de är för stora), att du har ett stabilt bord och att du har ett relativt löst grepp när du cuttar. Det gör stor skillnad. Sen kanske du bör använda skip-proof skivor när du tränar.
Snälla-- Du MÅSTE köpa en bättre nål/pickup..Och ja! , det kommer kosta dig...Kolla Ortofon concorde scratch..Den är inte allt för dyr..
Prova att köpe en bättre nål som många har sakt.. sen funkar inte det så typ sätt en liten tyngd på armen... tex som nån sa limma fast ett litet mynt, min gammla turns hadde en varsin 50 öring på armen och det fungerade. Om du inte är för rädd om dina plattor kan du även sätta en tyngf på armen utan att köpa nyapickuper... det sliter men fungerar
Oh baby, baby I'll get down on my knees for you!
ah okej, scratchar mest gamla skit skivor jag köper på myrorna ungefär. Men jag har lärt mej hantera dom nu, dom hoppar typ ingenting längre, mkt handlar nog om att lära sej och skaffa en teknik! men tack för alla tips, ska lätt testa!