I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Din senaste lärdom

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2007-02-21 21:50

Din senaste lärdom

Nu tar vi en liten pause från hatet i forumet och låter oss inspirera och inspireras!

Vad är din senaste lärdom på din sampler eller ditt datorprogram?
Nu vill jag inte höra "jag lärde mig att mastervolymen i mitt program inte har ett dugg med echoeffekt att göra", inget sånt - Jag vill läsa lite roliga saker som kan vara kul att känna till.


Så, berätta vad du lärt dig - vad det är bra till och vad för sampler du använder (eller datorprogram).

Jag börjar!

Pga. att det var ett tag sen jag satt med min EPS16+ så tar jag ett tips som jag fick utav my brother Blezz (du får respekten!) att under layer kan man välja olika typer av glidermode. Där finns det bland annat  en legato och minimonomode som man kan välja på sina samplingar. Det resulterar, smidigt förklarat, i att håller man nere ett synthljud så spelas bara en ton i taget och man kan få sån där cool effekt som man ibland stöter på bland vst-instrumenten, jävligt vettigt! Något jag upptäckte var att det var ganska smidigt att köra legatomode på samplingarna så att när man spelar in dom behöver man inte vara lika smidig på fingrarna utan kan övergå till en annan key utan att den andra fortsätter spela. Men roligast är det nog med olika typer av synthljud, lätt värt att testa för den som sitter på EPS/16+ eller ASR-10!

Sådär kära whoa, berätta om era lärdomar!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.