I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Projekt: Sveriges längsta rap/hiphop låt rekord..

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2007-02-05 23:24

Projekt: Sveriges längsta rap/hiphop låt rekord..

Har funderat lite på att köra igång ett projekt och göra Sveriges längsta rap låt med flest med verkande Artister/Producenter. Om artister och producenter (Beat makers/Mixare) här på whoa visar intresse så kan jag hålla i detta och ta till av min egen fritid att göra detta rekordet möjligt. Alla som vill vara med och medverka i låten kan skriva ett pm till mig.


Det hela kommer gå till så här på ett ungefär.

Rappare som visar intresse skickar ett PM med fungerande länk till ett nyligen inspelat snipp/låt till mig. Producenter Gör likadant eller hänvisar till en sida där dom visar up vad dom är kapabla till. Samt i ALLA bidrag som skickas in MÅSTE det stå en mail adress så personerna i fråga kan nås. När rappare och producenter blivit valda så kommer dessa få ett mejl till adressen dom gett samt genom whoa.


Då kommer producenterna få en dead line på 4 veckor att göra sina beats som ska medverka i låten. Dessa beats kommer då slumpvist att lottas ut till artisterna som medverkar.


Utlottningen av beatsen kommer då ske till genom att slumpvist delas ut till artisterna som då får 4 veckor på sig att skriva sin text samt spela in.

(Inga artister kommer få välja beat själv eller producent. Detsamma gäller producenterna dessa kan alltså inte välja artisten själv)

När artisternas delar är inspelade och inskickade kommer dessa då att mixas.

SLUT RESULTAT!!= En låt som kommer vara gratis för nedladning samt kommer tidiningar kontaktas så att rekordet får publicitet.

MÅLET?=
Sätta Sveriges världs rekord på världens längsta Rap/Hip Hop Låt..

// Jeffi

Glöm inte att skriva namn på artisten/producenten och att namnge Bidraget med erat namn + SLRLR Bidrag  (Sveriges Längsta Rap Låt Rekord). Namge era pms med A i början om ni är artister P om ni är producenter.

(OBS: Ni som har tidigare kunskaper om projekt samt har bra musik öra kan höra av sig då 5 dommar behövs.)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.