I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är Rapmusiken döende?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2006-12-21 21:28

Är Rapmusiken döende?

Ställer mig frågan allt oftar... Det verkar som all rapmusik man hör idag saknar det elementet som engång var dess trademark, scratch... Förr så kunde man hör inslag i nästan all Rapmusik men nu förtiden så kanske det är 1% av den musiken som produceras... Kan dagens producenter bara klippa o klistra på sin dator och skapa beats? Varför?

Kanske är det som är det som dom säger säger... "HIP HOP is dead!"

...One Of Many, GBG'z...

2006-12-21 21:33
som en arbetspolare skulle säga, det är den nya tekniken.
 i get more pussy then panty!

2006-12-21 21:37
Ja kanske är det som är det som dom säger säger.

Samtidigt, allt utvecklas hela tiden. Musik som språk. Må hända skulle det möjligen uppfattas något passé om samtliga skulle uttrycka sig så här i tal och skrift i dagens samhälle. Det kunna jag nästintill sätta en riksdaler eller tvenne på.
Boyaka.
//Spliffan
Producent

2006-12-21 22:33
Att det där med att det blir mindre & mindre scratch på låtar, den diskussionen har jag hört till & från sen typ 91.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-12-21 23:33
Hip hop dog för länge sedan, det som spelas på radio idag och kallas hiphop är fan nån jävla elektro-jungel-blip-blop-musik som är halv påväg att förvandlas till någon sjukt kass mix av techno-hiphop. Det är förnedrande att det ens får kallas för hiphop.
Jävla förbandade förband

2006-12-22 00:23
Allt utvecklas och förs frammåt. Att kalla dagens hiphop för "sämre musik" är trångsynt. Därmed är det inte sagt att man kan föredra äldre hiphop. Villket jag gör.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-22 01:47
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-22 02:14
ZooLive P25

Yttrandefrihet? Ngn som vet att man får tycka vad man vill utan att ngn hoppar på en..tss..
Jävla förbandade förband

2006-12-22 05:24
chattar du med dig själv igen?

:)
 i get more pussy then panty!

2006-12-22 09:15
orkar inte läsa tråden. men det känns rätt urvattnat i allmänhet. jag skyller på att allt är för tillgängligt med dc++ och peer2peer. musik blir dussinvaror och möjligheten att göra musik detsamma. 
alla blir musiker istället för konsumenter och alla som tom. är för ruttna för audio forumet i diverse communities blir djs med traktor. och alla som kunde ha blivit något har tappat tråden efter att ha dränkts i skit från skithögar som behandlar musiken som mode atteraljer. 
www.discotheque.se

2006-12-22 09:19
JA DEN ÄR DÖENDE, slå inte på ett redan döende djur, det är djurplågeri... :(

2006-12-22 09:53

asså det här är ju så jääävla löjligt att säga att den är död bara för att en del av den har blivit komersiell. artister kommer inte sälja lika mycket. det borde ni ju älska för då blir det ju mer real som förr i tiden när rap inte var inne. då sålde ju inte hiphop knappt någonting.

2006-12-22 09:54
iom internet som någon här klaga på..

2006-12-22 09:56

Kommersiell är inte saken, hur många nyanserar och utvecklar hiphopen idag jämfört med tidigare? Gamla legender släpper skivor som bara blir sämre. Nytillskott är inte supervanliga. Är typ bara The Game som har en chans att bli en ny superikon inom hiphop. Mindre underground kommer fram, överlag är det en nedgång på alla plan. Sen kanske inte alla håler med om det men jag jämför med guldåldern under nittiotalet.

2006-12-22 10:00
Jaaaaaaa
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2006-12-22 12:32
alla som tom. är för ruttna för audio forumet i diverse communities blir djs med traktor.

hahah traktor! DJ_krilleboy__