I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Från Reason till Logic?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2006-12-20 11:46

Från Reason till Logic?

Tjo!

Har lite funderingar kring det programmet.

Är ruggigt sugen på att köpa mig en iMac om ett tag, dels för det programmet. Hört att det ska vara väldigt bra, och efter att ha kikat runt lite på apple's sida och kollat in lite filmer så blir man ju minst sagt intresserad.

Suttit i Reason 3.0 ett tag nu, någon som kan jämföra lite med det? För, nackdelar. Tacksam för all info jag kan få.

Ska palla mig upp till brorsan snart och leka lite i studion hade jag tänkt, och få mig en egen uppfattning.

Ha de gött!

2006-12-20 11:48
Kör reason i mac. Man kan aldrig ta ut skillsmässa med Reason!
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2006-12-20 13:20
Just de, det tänkte jag inte på, finns ju Reason till mac, ÄNNU mer skäl till att köpa en :P

Vad har du för burk?

2006-12-20 13:28
Kör Reason och Logic samtidigt via Re-Wire, så dyker Reason upp i Logic så kan du lägga logics efx på reason instrumenten. Plus att du kan spela in vocals.
I got CD's in my crates, like crack in my pocket<br>Yeah right, neither of the above.

2006-12-20 13:30
http://www.propellerheads.se/support/reason/rewire/
I got CD's in my crates, like crack in my pocket<br>Yeah right, neither of the above.

2006-12-20 13:36
Ja, Har hört lite om det, men aldrig prövat.
Så om du har tex trummor i Reason och lite vocals i Logic så körs båda samtidgt?

Schyssta grejjer... :P

2006-12-20 13:36
Ska kolla länken btw

2006-12-21 04:00
gick från reason till logic 7. allt är bättre tycker jag, inget som jag saknar med reason. logic express verkar sjukt keff tho.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.