I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa mixen och fetaste beatsen..

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2006-10-24 18:02

Bästa mixen och fetaste beatsen..

Nämn era favorit- beats och -mixar genom tiderna...

Håll er till en av varje.. det blir lättare att kolla upp alla låtar och att få en överblick av vad ni tycker.. en liten motivation oxå kanske...

2006-10-25 00:31

Mina:

Beat: The firm - executive desiscion
Alla som hört den vet nog varför..

Mix: Maria carey - Bounce
Inte hiphop men iaf... la märke till de när mina syrra lyssna på den.. kristall klar mix. 

Core
Alltså jag mena enskilda låtar. Vilken låt du tycker har den bästa beatet och också vilken låt du tycker har den bästa mix/master (alltså där du tycker ljudteknikerna gjort ett bra jobb av nån anledning).

Ska kolla upp gravediggaz låten har skivan som den är på men kommer inte ihåg hur just den låten lät...

2006-10-25 00:47

Finns så många.

För att berömma ett av sveriges FETASTE beats genom tiderna.
Låten : TLK - Cashen dom tas.
Så snyggt producerat och nice sound!!

http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU

2006-10-25 01:26

jkstR P19
Fick precis upp samma tanke häromdan. kul att du nämnde det. jag håller med dig

2006-10-25 03:39

Aura
Håller med, många av masses beats e sjukt bra. Han är lätt en av världens 5 bästa producenter. Swedens best kept secret.. han borde skicka några beats över atlanten. 

2006-10-25 08:18
Finns bara en skiva när det gäller ljud och ljudbild:

Adam F - KAOS
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-25 11:16
Håller med jkstR P19 framför allt tycker jag att Still Dre är sjukligt bra mixad, grymt beat också. Att nämna favoritbeats är annars sjukt svårt men ett jag alltid älskat är Pete Rock feat. Prodigy, Ghostface och Raekwon (tror jag) - The Game. Även Jaylib - The Red, Mobb Deep - Shook Ones Pt 2...ja dom första jag kom att tänka på nu.