I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

få er skiva släppt och tryckt i en webb-butik!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2006-08-27 23:19

få er skiva släppt och tryckt i en webb-butik!

Jag håller på och drar igång en webb-butik för osignade artister!
Syftet är att ni ska spara både tid och pengar...
Jag vet att det finns många där ute som vill få ut sin skiva i en webb-butik men som kanske inte har möjlighet och pengar att trycka skivorna själva. Därför har jag nu dragit igång den här sidan.
Istället för att sitta och bränna skivorna hemma och ta betalt genom att folk ska sitta och posta pengar i ett kuvär, så kan lyssnarna beställa skivan mot faktura.. Och skivorna blir tryckta genom oss vilket ni sparar pengar på.. Så nu slipper ni lägga ner tid och möda på sånt.
Lägg bara upp skivomslag och låtarna så fixar sig resten av sig självt! Beställningarna och administrationen sköter vi.

Om du tycker att det låter intressant så gå in på http://shop.alexmusic.se

---------------------------------------- ----

2006-08-27 23:20
http://shop.alexmusic.se

hur många såna här trådar finns det nu?:P
"aah, han kanske säljer sin bräda, men då får du räkna med o ge nåra tusen"

2006-08-27 23:25
2,, den andra kan slängas, den var så otydlig, så jag skrev en ny nu.. den här ska behållas ! !

2006-09-05 08:50
är nyfiken på detta...
Jag Är RapparKalja
Promotor

2006-09-05 09:12
Det låter tight, detta kommer kollas upp när det är aktivt :) peys

2006-09-05 09:58
fett coolt mannen, big up!

peace

2006-09-05 12:32
det är en bra grej. men fixa för fan till hemsidan, det är för grötigt nu för att det ska funka som en shop tycker jag. måste vara lite mer stilfullt och tydligt! :D

2006-09-05 12:53
hur många procent tar du av vinsten?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2006-09-05 13:01
det där ska jag testa mig på när min skiva e klar :)
http://www.soundcloud.com/gyllander

2006-09-06 11:38
De här ska ja fan testa när jag orkar slänga ihop en skiva :P
www.Myspace.com/InsoMusic

2006-09-06 14:05
Jag undrar om samma sak som King-Size
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2006-09-06 15:53
- Vi sköter beställningarna/fakturorna.
- Ni väljer själva priset.
- Vi tar endast 20 spänn per såld skiva

står på hemsidan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-06 17:22
haha gillar Alex Eurodisco låtar. humor på hög nivå asså:)

2006-09-06 22:28
roligt om man säljer sin skiva för typ 25kr. värt.

http://shop.alexmusic.se/images/framsida ..
wtf! känns ju inte så seriöst när man ser ett omslag som ser ut såhär.
SUCK SHAFT
Producent

2006-09-07 02:17
busk: man skickar ju in sitt eget omslag, om jag inte läste fel?
http://www.soundcloud.com/gyllander

2006-09-07 10:40
fattar jag väl, men när snubben som ska trycka ens omslag inte ens kan göra ett ordentligt själv så känns det ju inte så seriöst. ett barn skulle göra det bättre... tyvärr.
SUCK SHAFT

2006-09-07 11:52
alex85
ni borde absolut se till att det är bra kvalitet som folk säljer på eran sida annars kommer ni nog gå under rätt snabbt.

Busk
vem säljer en riktig skiva för 25:- egentligen?
Är allt tight o bra producerat och en najs cover så är det ju lätt värt en 100-150:- i alla fall.

2006-09-07 12:53
det är en bra grej alltså. men tycker fortfarande att sidan måste vara mer "clean" för att det ska funka bra som en shop. och sen skulle man gärna vilja se något omslag? ta kort på något ni fixat eller så och lägg upp här. så man vet vad det e för nåt

2006-09-07 23:07
danet
när det inte finns några mellanhänder så kan man ju sälja en skiva rätt billigt. sen så överdrev jag ju också med 25:- men man skulle ju kunna sälja en ep för 30kr iaf utan mellanhänder. och när det bara är en person som är mellanhand så känns det ju värdelöst att ge mer än hälften till personen som inte ens gjort skivan :)
SUCK SHAFT

2006-09-08 13:51
Om det skulle vara så att någon vill sälja en EP eller typ en singel för kanske bara 30kr så går det ju självklart att lösa problemet. Men egentligen tror jag inte att det leder till någon vinst att sälja en skiva genom mellanhänder för ett så lågt pris eftersom tryckeriet tar kanske 10-16kr för själva tryckningen beroende på fodral och tryck osv. Jag går inte ut efter vad artisterna har för kvalité på deras omslag eller musik som till exempel frizon gör, alla ska kunna få möjlighet att vara medlem. Sen om mitt egna skivomslag är as bra eller B har ingen betydelse, det är inte jag som ska göra era skivomslag utan det är ni själva, sen så fixar tryckeriet resten. Om man ändå säljer en skiva som är snygg + bra proddad så är den ändå värd minst 60 spänn. Tryckeriet är demolabbet.se , som lönar sig bäst för folk som inte vill lägga ut pengar på större kvantiteter, då kanske ni tänker, ja men då kan jag lika väl fixa det själv genom demolabbet.se , ja det kan ni givetvis göra, men det blir extra kostnader då ni måste posta iväg skivorna till alexmusic. Det kommer bli en helt helt ny design på sidan som kommer vara flash baserat, detta kommer ske när jag börjar få mer vinst i det hela då jag kommer köpa in ny design. Verksamheten har redan börjat så det är bara för er att gå in på sidan och signa upp er....

http://shop.alexmusic.se
/ALEX

2006-09-08 13:52
Busk
mjo men att sälja för 30:- är jävligt lågt om man pressat skivorna o så..iofs kostar det ju inte mycket styck men lite vinst vill man ju ha.
om de nu ska fakturera så tillkommer ju moms o massa sånt skit o då måste dom ta ut mer i pris också.

Fast vad jag förstått så ska denna sida funka som nån slags distributör eller nåt liknande och då ska väl dom stå för dom flesta tryckkostnader och sånt.om dom då ska kunna ta sånt lågt pris krävs det att dom pressar rätt stora mängder av varje skiva och så mycket säljs nog inte i sverige skulle jag tro.

2006-09-08 15:15
Alex du är störtsa skämtet, du kan inte ens göra Eurodisco. rappen är nog det sämsta någonsin. snälla sluta gör musik du har ingen talang på någotsättochvis. enbart några tondöva kompisar som max skulle kunna gilla det.

2006-09-08 15:16

2006-09-08 15:26
Exorsixten
nu handlar ju inte tråden huruvida Alex kan göra musik eller inte utan hans distribution av andras album vilket jag är tveksam till om vem som helst ska få släppa skivor genom han vilket jag gissar på skulle bli en minusaffär för han om han inte släpper nåt av kvalitet.
Vi säger att rapparen Mc Yo Nigga som är 15 år och rappat i ett halvår fått lite för mycket självförtroende efter props från sina polare får för sej att släppa ett album som blir helt wack och Alex lägger ut pengar på att pressa upp det så blir det med största sannolikhet konkurs.
Svensk hiphop säljer redan såpass dåligt i dagens läge.

2006-09-08 16:52
Jag går inte ut efter vad artisterna har för kvalité på deras omslag eller musik som till exempel frizon gör
Gör verkligen frizon det? Då är det förbannat skrämmande faktiskt.

Förövrigt så ser jag inte vad dom är särskillt bra med din idé, givetvis är det soft att du sköter tryckning men som du själv sa, varför inte posta sina grejer själv till demolabbet och istället sälja sina skivor via knaster, knaster har ju hållt på ett tag nu och dom kör istället med att lägga på ca 10 kr på det priset du har valt för din skiva. Det kanske blir några slantar dyrare? jag vet inte riktigt vad det kostar hos dig men som din hemsida ser ut nu så vettifan om ditt förslag är så itnressant..

Men jag tycker det är soft om du försöker göra någonting för att hjälpa industrin, men fila lite på ideen..och på designen..

2006-09-08 18:32
du sparar tid och pengar!,, istället för att själv stå beställa från demolabbet och posta iväg till knaster så kan du slippa allt detta genom alexmusic.... Och så fort skivorna tar slut på lager så kommer det in nya automatiskt till skillnad från om du själv tillverkat o postat in till knaster.

Vi säger att rapparen Mc Yo Nigga som är 15 år och rappat i ett halvår fått lite för mycket självförtroende efter props från sina polare får för sej att släppa ett album som blir helt wack och Alex lägger ut pengar på att pressa upp det så blir det med största sannolikhet konkurs.

Så här är det va, Man kan göra det gratis precis som på knaster,, fördelen med oss är att vi kan ta betalt via faktura! det gör inte knaster, knaster tar endast betalt iförskott + att knaster inte släpper in alla genrér.

Eller så blir man medlem för 69kr i månaden och får då skivorna tryckta genom oss,, Om den här MC You Nigga inte säljer någonting så påverkar inte det oss då han betalar sin medlemsavgift på 69kr i månaden, Vi beställer inte in mer en vad som säljs.

Som sagt,, Vad har Ni att förlora? Ni tjänar bara på detta.
Det här är en skit bra grej för osignade artister som vill få sin skiva tryckt och såld på nätet !
Och jag lovar att designen på sidan kommer förbättras så fort allt kommer igång. Ju fler artister = Ju större budget och kvalité på sidan.

2006-09-08 18:41
Och JA, frizon har infört nya regler, där alla rappare inte blir insläppta längre + att dem sparkat ut många. Skulle jag bara släppa in bra kvalité på min sida så skulle det bli minus istället för plus,,, hellre att 140 bra o dåliga artister säljer 800 skivor, en att 20 as bra artister säljer 500.,, Det blir ändå fler skivor sålda om man släpper in allt vilket gynnar mig och sidan... Konceptet är att alla ska få en chans.

Jag tror iallafall på den här idén, det kommer slå igenom.

2006-09-09 16:05
men altså om du säljer bara en skiva av nåt album blir det inte fett dyrt att trycka upp bara ett ex? måste ju bli mer än vad du får in ändå.
Rappare

2006-09-09 23:03
Jag tycker det är en jävla bra idee . fyfan vad jag blir trött på alla haters... PROPPS detta är en bra möjlighet . tack
Aii

2006-09-09 23:28
Nej för det här är ett tryckeri som inte pressar skivorna, det är silver på undersidan av skivan men ändå inte pressat.. Dem tar inte lika mycket betalt som större tryckerier gör... Och det blir ändå mycket bättre än om man hade tillverkat dem hemma.
Som sagt, det finns inget att förlora, bara vinna.
Mitt koncept är att vi artister ska kunna bli oberoende av de stora skivbolagen och kunna sälja o trycka våra skivor i nätbutik som vilken artist som helst.