I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver Hjälp Ang. Inspelning, Någon ?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2006-08-16 15:45

Behöver Hjälp Ang. Inspelning, Någon ?

Shuuu !

Det har tillkommit ett problem när jag ska recca här hemma. I vanliga fall sitter jag ej framför datan och sköter inspelningar så jag kan inte lösa problemet själv. Jag kan ej vända mig till någon annan så jag tänkte vända mig till Whoa.

Det ligger till så här att jag har köpt en mikrofon, en usb mikrofon samson co1u. Den är ikopplad in i datans usb port och jag har gått in i datorns ljudinställningar och valt mikrofonen som inspelnings föremål. Sedan där efter har jag försökt att recca i båda pogramen Cool Edit 2.0 och Cubase SX/SL men det har dock uppstått fel med båda pogramen.

I Cubase så vägrar den att ta in acapellan i högre volym så det blir ordenkligt lågt när jag ska spela upp det. Så lågt att man knappt tyda vad man säger.
I Cool Edit så vägrar den att spela upp acapellan i högra delen av högtalarna.
Är det någon som kan tro sig veta vad felet ligger?

Jag är inte helt förståndshandikappad så att jag vända mig till Whoa så fort det inte ville fungera. Jag har kollat om intällningarna var inställda på att det panade kanalen i enbart vänstra högtalarna. Jag har kollat diverse ljud inställningar i pogramen som jag ej kan komma tänkandes på just nu pga. efter all frustration ang. det här. Jag tror iaf. att problemet ligger med pogramen och inte mifrofonen pga. då skulle det ha varit exakt samma fel oavsett pogram.

All hjälp uppskattas, om du har en fundering som tros kan hjälpa så nämn det. Som sagt så är jag ej direkt van med inspelning som sådan så jag har lite problem med språket som dessa pogram använder. Så var snäll och skriv det lite någolunda språk så att man fattar.

Vet ej om jag har fått med all information jag bör ha delat med mig för kunna få den hjälp jag behöver men om det är något mer så be mig bara nämna det eller förklara det lite nogrannare.

• Tacka & Ta Den •