I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fruity loops bråkar

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2006-08-16 01:43

Fruity loops bråkar

hej :(

tänkte höra om fruity loops, när jag slängt in min sample och tryckt i no slicing, och när jag ska lägga på trummor och så, så måste jag "spola" tillbaks samplen till början hela tiden för att höra hur det låter

kanske inte förklarade så bra, men om nån förstod, ska det va så? :(

"aah, han kanske säljer sin bräda, men då får du räkna med o ge nåra tusen"

2006-08-16 01:46
Så är det med reason också!

2006-08-16 01:47
det ska vara så alltså eller? :P

2006-08-16 01:56
Tror det.. Asså man laddar in samplingen. Sen lägger man trummor. Men om man startar beatet "mitt i" själva samplingen så spelas den inte. Det är ditt problem va?

2006-08-16 01:57
precis.

2006-08-16 02:01
Tror det är så! Det är bara så, så det är bara att lära sig leva med det =)

2006-08-16 02:05
okey, drygt :(

2006-08-16 17:08
det ska va så.
sorgligt men sant.
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol

2006-08-16 17:09
varför är det så? :(

2006-08-16 17:15
det har jag ingen aning om.
fråga FL-skaparna.
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol

2006-08-16 18:24
med tanke på att du lägger in samplen som en one-shot så går den inte att spela från mitten. lägg in i slicern om du vill kunna lyssna på det i mitten eller cutta den varannan bar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2006-08-17 00:57
ModernDrunkard P21 har alldeles rätt, lägg inte den i Samplern utan lägg den i Slicern (inte ens säker på att den kallas så, den längst ner i Playlisten allafall. Kortkommando F5 =P)
Men OM du nu vill ha den i samplern så högerklicka på samplingen och välj "Open in new slicer channel". På så sätt får du upp samplingen Slicead och klar med varje slag utsatt för sig (d.v.s. om det är trummor). Just den funktionen fungerar inte så bra med exempel pads eller Vocals. Så därför råder jag dig att använda den "den längst ner i Playlisten". =) Där kan du även lägga den i takt, slicea själv, ändra hastighet o.s.v.
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance