I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-08-11 21:43

Keyboard hjälp

har funderat på att köpa detta keyboard

Frågan jag behöver svar på är vad är skillnaden mellan USB och MIDI och fungerar MIDI bättre än USB och vice versa.

love ST

Rizzla om blatten själv får välja

2006-08-11 21:55
det där är inget vidare klaviatur måste jag säga. jävligt plastiga tangenter som inte ger nån känsla. dålig anslagskänsla också.

2006-08-11 22:09
om man går upp 500 :- då? här

2006-08-11 22:13
eller kan ni inte länka till något bra? jag vill inte betala mer än 2000 :-

love

2006-08-12 04:24
Är inte det samma sak??spelar ju ingen roll om den är bra lr inte..för det fins ju inga ljud på den..
//Dj_Leon\\

2006-08-12 06:52
Keystation är så jävla värt pengarna. Helt klart över förväntan då det bara kostar 995:-

Skulle våga påstå att tangenterna på den behringern du länkade har exakt lika plastiga tangenter som keystation. Dra till affären och prova ba!

2006-08-12 06:59
hade ja vatt du så hade jag kirrat ett gammalt konsertkeyboard,typ yamaha eller roland, d vet man att grejerna pallar trycket!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-12 14:54
tack för era postst.

Stjärt_Flykting hur mycket kan ett sådant gå på?

något jag kanske skulle lägga till är att jag har tänkt att använda det i reason så det behöver inte ha några tillläggs ljud.
Jag har ingen erfarenhet av piano/keyboard/synth så jag vill inte smasha min spargris och köpa något asdyrt ^_^

2006-08-13 23:26
Köp inte Keystation 49e. Verkligen tråkiga tangenter och pitch-hjulet har lika mycket fjädring som ett cykelhjul.

2006-08-14 14:28
Jag har ett Keystation 49e och kan verkligen rekommendera det som ett första keyboard.

Ok, tangenterna kan tyckas lite plastiga, men när det kommer till kritan så är det en vanesak. Menar, jag störde mig lite i början på det, men det gick över rätt snabbt. Nu är det verkligen ingenting jag tänker på..

Keystation 49e är ett rätt "basic" midi-klaviatur. Men om du inte har så stor erfarenhet av klaviatur och inte vill ha ihjäl din stackars spargris så rekommenderar jag det varmt.
I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

2006-08-15 03:11
hehe vilka chäärrrtgossar.
Keystation duger gott. Visst, det är inte någon värsting direkt, men är helt klart värd pengarna.

Jag skulle tipsa om ett klaviatur som har semivägda tangenter (vilket keystation har, har jag för mej). Helvägda är jävligt nice om man ska lira piano (eftersom dom känns som... ett piano), men det kan vara svårt att finlira med pads å andra saker med dom. Tycker jag iaf. Semivägda (halvvägda) är mera allround.

Och dagens citat går till Zanka_man.
"spelar ju ingen roll om den är bra lr inte..för det fins ju inga ljud på den.."
Haha.
//Spliffan