Problem med Cubase v.3
jag "köpte" cubase idag och när jag startar det så kommer denna varningsruta upp en bild på varningsrutan jag har testat att skapa alla av dom olika dokumenten eller vad man ska säga men får samma fel varje gång, ifall någon känner för att hjälpa mig så kan ni ju antingen posta här eller lägga till mig på MSN [email protected] tack i förhand // ST
Rizzla om blatten själv får välja
vafan hjälp till nu whoa
Prova att instalera om programmet..Kan varit nå fel me nån fil eller nå skit
//Dj_Leon\\
Felrutan hänvisar till loggfilen, kolla den och se om du kan få någon hjälp där att se lite mer exakt vad som har gått fel.
//Spliffan
det fungerade inte att installera om det (samma problem ändå) och jag vart inte mycket klokare av att kolla i loggfilen står inget där typ bara vad man startade vid vilken tidpunkt står inget om att nått inte kunde loadas eller någon fil som fattades men tack för hjälpen ändå! nån fler som har någon ideé som kanske kan hjälpa?
Kooltip .. lr va d heter.. d "riktiga" programmet har nån jävla grej man kopplar in bakom datorn.. den här kooltip grejjen e som en "daemon-tools", alltså, lurar datorn så d funkar helt enkelt.. hur du får tag på den vet jag inte.. brukar komma me i "paketet man köpt" ..
I bakgrunden på screenshoten har du en MIDI mapper som inte är färdig (pending connection), är den jämt där och är pending? Skulle kunna vara nån sån ful liten grej att ditt windows har nåt bök med sin MIDI vilket fuckar upp Cubase.
//Spliffan
memo okey skulle ju kunna vara så, men jag har kompisar som använder det och jag tror inte att dom har någon sådan men jag ska fråga och Spliffan det är mycket möjligt att det kan vara nått sånt jag har ju ingen midi sak insatt i datorn t.ex. keyboard eller liknande men jag får fram rutan oavsett om jag öppnar ett midi projekt. tack för era inlägg
jag är rädd för att den "köpta" versionen av cubase sx3 är mycket buggig. dedär felet fick jag också titt som tätt. cubase är ett känsligt program - en crackad version ännu känsligare - o framför allt sx3 Ytterst känslig då cracken inte blev bra pga att programmet har vävt in säkerhetskopiering i hela programkoden. nr2. internet, spel och andra program KAN påverka ett crackat sx3 så att det crashar- men det kan crasha ändå. Kan vara en myriad av anledningar och det skulle va nästintill omöjligt att felsöka så att du blir av med det helt o hållet. testa o "köp" nuendo 2.2, ett mycket stabilare program o beter sig o ser precis ut som cubase
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
AEAP aaah asså Nuendo har jag inte ens haft i tankarna. Kom att tänka på det för ett par månader sen. Måste ta å spana in det. Fast jag måste dock säga att jag tycker fan SX3 är den stabilaste versionen av Cubase hittils... Innan det blev SX var det fan en enda stor bug med lite program nånstans i ett hörn. SX vart bättre å senaste updaten av SX3 har jag inte haft knas med alls. Ehm.. eller, nästan iaf. Men jag tycker Sonar och Logic 5 knasar skapligt mycket oftare.
//Spliffan
dom har dessutom i 2.2 lyckats ta bort ALLT kopieringsskydd. hela installations filen e typ 80 meg:) underbart.. har inte stött på een enda bugg eller krash hittils :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ha, skumt eftersom det fortfarande är Steinberg.. =|
//Spliffan
2.2an e en gammal version and i guess h20 got lucky. huruvida dom rent tekniskt fått bort allt skydd vet ja inte 100% men 2.2an flyter snabbare än någon cubase version och - comon now - 80 meg! woho! :)
Har den alla trevliga funktioner å så som SX3 har då? Va? Va? Va va?
//Spliffan
jag har fått det att fungera nu B-lund hjälpte mig, det är fortfarande fett buggigt men det fungerar, funderar dock på att byta program med tanke på att det känns riskabelt med ett sånt instabilt program jag "köpte" nuendo v.3 "dom hade inte 2.2'an" så jag ska testa det men tack så mycket för all er hjälp!
spliffan: u kiddin me? Nuendo är 10.000kr dyrare än cubase :) så för att svara på din fråga; YES :) stereotype: ska va 2.2an eller ingen alls. de e 2.2an h20 lyckades så enormt med.
AEAP ja men Nuendo har ju fullt videostöd åxå. Detär ju inte riktigt samma typ av program. Men jag undrar mest om dom små nyheterna i SX3. Förbättrad freeze-funktion, smidigare time-stretch å vad det nu mer var... jag minns inte helt. När släpper h20 Nuendo 3 då? ...jag undrar såklart helt och hållet i nyhetssyfte alltså....
//Spliffan
Hmmm.. jag såg Nuendo v3.1.1.944 på nätet. håtvånoll version. Har du testat den AEAP ?
//Spliffan
spliffan: du ja vet faktiskt inte hur det ligger till med dom där funktionerna.. ! kan inte svara på det! använder faktiskt varken freeze eller time stretch. freeze hade jag använt om det inte tagit 1.000.000 år att frysa. hehe :) 3an har varit ute ett tag men 2.2an är nog den stabilaste vill jag lova. jag vet inte om det är 3.1an jag testat eller om det var nån annan.. men jag e kär i 2.2an och kommer köra med den :) alltid :) jag vet inte ens varför jag fick för mig att testa 3an. det var väl precis då jag installerat 2.2an.. så ville jag vel se om 3an va lika bra! men eftersom 2.2an va på 80 meg o 3an en hel cd.. så tog jag 80 meg filen. normalt sätt har jag som regel att ALLTID ladda fulla rippar. inga crackade versioner. men jag gjorde ett undantag här eftersom jag fått för mig att dom lyckats ta bort HELA koperingsskyddet därför så liten fil. det verkade logiskt eftersom programmet jobbar väldigt väldigt smidigt. precis som du kör ett spel.. så vill du ha så hög fps som möjligt.. känns som 2.2an har den högsta :) metaforiskt då. usch va långt inlägg. my bad. tack o hej!
AEAP låter jävligt nice det dock. Det är juviktigt att programet är så lätt som möjligt. Har Sonar 5.. gillar programmet som faan, det är nog det som passar mej bäst hittils (har iof inte utforskat allt i det ännu), men det är så tungt att jag kan ha typ hälften så många VSTi's i det som i Cubase eller Live. =( Speciellt om jag kör emulerat 64-bitars intern processering (jag har 32-bits processor).. då är det fan tvärkört. Så Nuendo 2.2 låter sweet... får ta å testa det och 3an och kolla upp om det är någon sillnad!
//Spliffan
fan va segt :( men varför emulerar du 64 bit? vad vinner du på det? jag har ingen aning.. berätta :) jag troor jag har en 64bit cpu.. det står iaf EMT64 på boxen! är en p4. Jag kanske borde köra xp 64 eller nåt? hm.. har inte ens tänkt på det! tell me about it! Sonar har jag förresten aldrig testat. När jag kom på att jag faktiskt måste uppgradera mig från reason för nåt år sedan så hade jag på känn att jag vill ha Sonar. Jag vet inte varför men jag va skitsugen på det. Jag hade dock Cubase på en skiva ja fått låna o testade det.. sen rann Sonar fixiden jag hade ut i sanden.. Nu har jag iofs nuendo o jag är nöjd o då är det kanske dumt att byta program..
AEAP du får mycke högre upplösning och mera headroom i själva Sonar, vilket helt enkelt resulterar i en mer högupplöst ljudbild. Precis som på en dataskärm. Högre upplösning = finare detaljer, plats för mer. Dessutom är dessa 64 bitar floating point vilket innebär att även data som inte skulle fylla ut alla 64 bitar "skalas upp" så att det gör det, och sen sker en mer exakt beräkning utifrån det värdet. Typ. Har man en 32-bitars processor så krävs det dubbel kraft för att beräkna med 64 bitar. Har man en 64-bitars propp däremot så sker det ju automatiskt. Fast för att det ska funka optimalt lär XP64 behövas som sagt eftersom vanliga XP är 32 bitars. Smidigt är att både en 32-bitars version och en 64-bitars version av Sonar kommer med på samma skiva när man skaffar det. Sedan väljer man den man vill ha. Vissa säger att skillnaden mellan 64-bitars Sonar och 32-bitars är enorm, andra hör ingen skillnad alls. Det lär bero på ens öron, hur van man är att lyssna på detaljnivå, vilken musik man gör och framför allt hur väl man gör den. Kan inte säga varför jag gillar Sonar... men någonting med det tilltalar mej. Förutom att det är tungt och buggar ut lite för ofta på min burk. =( Men testa det om du vill. Alltid bra att ha ögonen öppna för nya DAWs. Och du ska förresten köra 32-bitars versionen eftersom din propp är 32 bitar. Den heter bara sådär för att lura folk (den har dock stöd för samma sorts minnesregister som en 64-bitars processor vad jag förstår, så den kan köra 64 bitars OS.. vad nu det ska vara för nytta med det när det lär gå löjligt segt jämför med vanliga 32-bitars XP). huwää.. läggdags för helvete. Gonatt! =P
//Spliffan
Aight! Då förstår jag precis! Kanske ska ge Sonar a world.. om man är van o känner sig hemma i cubase/nuendo interfacet - hur är det att vänja sig vid Sonar? Ang min cpu - fan va segt ja som trodde ja satt på en 64bit :(
Ja asså det är mera likt Cubase/Nuendo än Live å Logic tycker jag, helt klart. Nu var det iof ett bra tag sen jag satt i det, men om jag analyserar mitt minne så skulle jag väl kanske säga typ... en mix mellan Cubase/Nuendo och ProTools? Nånstans ditåt iaf.
Jag tyckte det var lätt att känna igen sej på det stora hela. Sen är det klart att alla småsaker å detaljgrejer får man leta lite efter först. Men är man hemma med Steinberg är det ingen störe konst.
Screenshot1 Screenshot2 Screenshot3 Screenshot4
//Spliffan
måste säga att jag tycker det ser väldigt plottrigt ut. :)
Sen en bra grej är att man kan ställa in rätt mycke detaljer i GUI:et. Mätarna i sequencerfönstert tex å allt sånt där kan man ta bort om man tycker det blir rörigt. Gillar att kunna tweaka GUIs.
//Spliffan
aah de va därför jag la till dedär sista haha, när jagkollade screenshotarna nu så såg det fan rörigt ut.
//Spliffan
hehe :) aight.
är det verkligen så att du har köpt programmet på riktigt? för när jag laddade ner cubase sx 3 förut så kom en sån där varningsruta upp och så fakkade sig hela programmet!