I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt.
Läs Mer »
Whoa Community
Allmänt om whoa
Svensk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Request / Önska
Utländsk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Vår Hiphop
Graffiti
Producenter & DJs
Breaking
Audio & Video
Beats
Battle & Cypher
Lyricism
Samarbeten
Emceeing
Övrig musik
Reggae & Dancehall
Soul & RnB
Elektroniskt
Rock, pop & annat
Klubb & Konserter
Stockholm
Göteborg
Skåne
Övrigt & Utland
Festivaler
Hobby & Fritid
Kultur & Media
Datorer & Teknik
Konsol & PC-Spel
Sport & Idrott
Övrigt
Blandat
Webbsidor
Vardagsfilosofi
Köp & Sälj
Specialforum
Populära
Senaste
Aktiva
Whoa Shop
Kontakta Whoa
Read This Shit!!
Vår Hiphop - Producenter & DJs
Tillbaka till forumet
crips_05 P37
2006-03-05 20:47
Read This Shit!!
Någon som vet en bra sida med gratis samplingar och loopar?
DD Productions 2oo7
Borttagen
2006-03-05 20:48
www.google.com
bra skit, finns allt där!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
crips_05 P37
2006-03-05 20:51
Tro mig, har redan suttit på google o allt, o leta efter sidor, men hittar inget... Så därför bad jag om sidor, där de finns, direktlänkar med andra ord, ungefär;)
DD Productions 2oo7
Borttagen
2006-03-05 21:03
sampla själv. jobbigt men värt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
370HSSV P39
Redaktionen
2006-03-05 22:11
hmm.. att använda färdiga samplingar e ju som att baka me "Shake and Bake".. man orkar inte lägga ner tid och själ på det men man vill ändå ha nåt som man kan säga att man gjort själv.. ne.. gör egen deg och sampla själv..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
zomba P38
2006-03-06 15:09
WÖÖÖÖÖÖÖÖÖRD
zombastic fantastic
pUs P48
2006-03-06 15:22
Trane-osv; "Grund" och grund, det finns ingenting som säger att man "måste" sampla om man vill hålla på med hiphop. Om alla var lite mer upptagna med att gå sin egen väg istället för att bara göra som man "ska" skulle musiken utvecklas jävligt mycker mer.
Having said that, om trådskaparen inte gillar att sampla kanske han skulle överge hela det konceptet och skaffa en bra synth istället. I allmänhet lägger liksom folk inte upp unika, oanvända och grymma samplingar. Sitter man på nåt sånt gör man nåt av det, man låter inte hela världen dra hem det..
freddeC P39
2006-03-06 15:29
killerbeats.com
pUs P48
2006-03-06 16:06
Tja, jag tänker inte kalla dig okunnig, men det har gjorts fruktansvärt mycket bra hiphop utan några som helst samplingar. Antingen grejer som varit totalt egenskapade eller som apats efter någon mer eller mindre känd slinga, dvs spelat den själv på synth eller andra instrument.
pUs P48
2006-03-07 09:19
Jag vet vad det innebär och vad man kan göra.. jag gillar samplingar mer och mer på äldre dagar, jag reagerar bara på kategoriska uttalanden om att det är si eller så som hiphop 'ska' vara, det finns inga regler.. om jag lirar en skön gitarrslinga själv och skitar till ljudet lite så kan du aldrig veta i efterhand var den kom ifrån. Däremot kanske du gillar soundet, och det räcker fint. :)
Kreativ P37
2006-03-07 10:27
sök på breakbeatsparadise på google...
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Tillbaka till forumet