I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-03-05 20:47

Read This Shit!!

Någon som vet en bra sida med gratis samplingar och loopar?

DD Productions 2oo7

2006-03-05 20:48
www.google.com

bra skit, finns allt där!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-05 20:51
Tro mig, har redan suttit på google o allt, o leta efter sidor, men hittar inget... Så därför bad jag om sidor, där de finns, direktlänkar med andra ord, ungefär;)
DD Productions 2oo7

2006-03-05 21:03
sampla själv. jobbigt men värt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2006-03-05 22:11
hmm.. att använda färdiga samplingar e ju som att baka me "Shake and Bake".. man orkar inte lägga ner tid och själ på det men man vill ändå ha nåt som man kan säga att man gjort själv.. ne.. gör egen deg och sampla själv..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2006-03-06 15:09
WÖÖÖÖÖÖÖÖÖRD
zombastic fantastic

2006-03-06 15:22
Trane-osv; "Grund" och grund, det finns ingenting som säger att man "måste" sampla om man vill hålla på med hiphop. Om alla var lite mer upptagna med att gå sin egen väg istället för att bara göra som man "ska" skulle musiken utvecklas jävligt mycker mer.

Having said that, om trådskaparen inte gillar att sampla kanske han skulle överge hela det konceptet och skaffa en bra synth istället. I allmänhet lägger liksom folk inte upp unika, oanvända och grymma samplingar. Sitter man på nåt sånt gör man nåt av det, man låter inte hela världen dra hem det..

2006-03-06 15:29
killerbeats.com

2006-03-06 16:06
Tja, jag tänker inte kalla dig okunnig, men det har gjorts fruktansvärt mycket bra hiphop utan några som helst samplingar. Antingen grejer som varit totalt egenskapade eller som apats efter någon mer eller mindre känd slinga, dvs spelat den själv på synth eller andra instrument.

2006-03-07 09:19
Jag vet vad det innebär och vad man kan göra.. jag gillar samplingar mer och mer på äldre dagar, jag reagerar bara på kategoriska uttalanden om att det är si eller så som hiphop 'ska' vara, det finns inga regler.. om jag lirar en skön gitarrslinga själv och skitar till ljudet lite så kan du aldrig veta i efterhand var den kom ifrån. Däremot kanske du gillar soundet, och det räcker fint. :)

2006-03-07 10:27
sök på breakbeatsparadise på google...
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta