Vad e bättre en FL ?
Vilket program e bättre en FL (Fruity loops)? elelr rättare sagt, finns det nått program som e bättre en FL? i så fall vilket?
pling plong istället för knack knack !!
Det handlar inte om verktyget, det handlar om hur bra utövaren använder verktyget ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2005-11-05 22:44
exakt, calevi sa det.
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Och dessutom så är det en smaksak vilket man gillar bäst :)
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m:
http://www.wnstudios.se
hur ofta är sånna här trådar uppe egentligen?! som alla säger så är det en smaksak.. bara att latja runt med olika progs så märker du vilket du fastnar för.. svårare är det inte;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen
2005-11-06 13:09
alla
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
ok tack alla =P
pling plong istället för knack knack !!
jag började i fl och sen gick över till reason.. ångrar mig inte. pillar inte ens längre på fl.. jag röstar på reason iaf =)
--==ProType_Entertainment==--
det känns som om fler går över från FL till reason än tvärtom...det säger väl en hel del...
Cubase och Reason knullar Fl i arslet
"Good deeds arent remembered in the heartz of men" / Jr Gong
Jag proddade Saltebängan i Ejay. Det funkade rätt bra.
Representerar Trelleborg 4-life!
Men ska du mastra så ska du göra det hos Cutting Room. Dom gör dom bästa analoga mastringarna på marknaden.
Representerar Trelleborg 4-life!
FL äger om man vet hur man använder allt i programet på rätt vis.
Än stavas det!
b-b-bassan!
Kan man tanka Fl eller?
Hasch och Kokain - Bajensvin!
Finns inga rätt eller fel prgrm.. titta på 9th wonder och Little Brother, nu minns jag inte vilken av plattorna d var, men dom använde bara Fl och Cool Edit för att spela in hela skivan.. från beat till hel låt... men då är ju 9th mästare på FL... men d visar vad man kna göra, och att d inte sitter i programmet utan i proddaren..
'Sevon' /FIDELITY ENT.
Kan du hantera allt i FLStudio riktigt bra, så är programmet en klar vinnare. Cubase och Reason är shit! Mastra rätt och gör allting rätt så fixar det sig!
AOTP - PHARAOHS!
Om du ser till större studios så är i princip Logic eller ProTools standard. Men det betyder inte att de programmen är bäst för dig. Själv försöker jag undvika reason eftersom att jag tycker det låter plastigt och platt. Cubase, Logic, Nuendo (upphottade versionen av cubase) och Protools bygger i stora drag på samma princip. Du får bara ett verktyg, sedan är det upp till dig själv att välja vilka synthar, effekter osv du vill använda med det. Detta till skillnad från t.ex. Reason där det redan finns en fix uppsättning moduler och man inte har ngn möjlighet att utöka med nya enheter. Cubase SX funkar fint för mig.
smiskmodulen hur jag kom fram till det? Jag jobbade med fl i 4 år sen reason i 3 år och har jobbat med cubase sx3 senaste tiden... om du t ex kombinerar cubase och reason med rewire då har du bland de bästa mjukvarusyntarna på marknaden kombinerat med en av de mest utvecklade sequencern som nånsin gjort. dessutom finns det massa funktioner som timestretch och shit som Knullar Fl's keffa funktioner upp i ARSLEt dessutom så suger FL's sequencer Kuk FL kan användas proffessionelt om man bara använder samplingar annars blir det bara för bökigt.
ni får ursäkta det grova språket
Den här lahlii verkar vara en riktig lallare asså. Vad ja vet så funkar inte VST i Reason, vilket gör det till ett ruskigt unket program
And I'm your mothers boyfriend, so I think you know my name
ja tycker att markolio EJAY är bäst :D ahahahhaha nee, ja tycker att FL är bäst ...**kanske för att det är det enda ja har använt...jajja :P PeeEEJJZ
ôWho0sA
smiskmodulen vem har sagt att jag inte kan få fram det sound jag vill ha med fl?
har varken tid eller ork för att sitta och övertyga folk att cubase är ett mer professionellt än Fl
för er som vill veta sanningen kolla hemsidorna istället för att ta råd från halvdanna amatörer som smiskmodulen
där finns det långa listor med funktioner o shit
eller som
lurifix sa testa dig fram med demos
men d e som
Sevon sa oxå finns inget rätt eller fel program
men man kan komma bra mkt längre om man har de rätta grejjerna
Cubase
www.steinberg.de Fl
www.fruityloops.com Reason
www.propellerheads.se Peace
ps. Muffinmannen är du i behöv av ett ordentligt rövknull? din tönt
Oj oj vilken het diskution! Och hörrö muffinmannen P60 Jag knullarej i röven duvetdet leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen! föresten äger cool edit pro + fruityloops era mammor! BACKA! föresten.. ni fårju lägga upp nåt av era beats så får jag höra hur proffsiga dom e :)
tunggungclick.se
Producent
2005-12-02 12:56
allt handlar ju om att lära sig använda de program man har.. så kan man göra bra musik med alla de vanliga musikprogrammen
http://northmountains.com
Producent
2005-12-02 21:17
Logic är ju det absplut bästa musikprogramet tycker jag, men kanske inte om man bara ska sampla