Acid?
Är Acid ett bra program att prodda lite beats i? Är det bra samplingsfunktioner osv? Pris?
Först Jesus, sen: Hiphop, Soul, musik!!
acid är en sequencer för wave filer, inget program du gör beats i dvs
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
i see. så acid har stöd för virtuella instrument? midi stöd med mera?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vadå inte midi beats? hur spelar du in trummor, bas osv osv
acid har stöd för vstis
i see. hade det inte på min tid när ja en gång använde acid ;)
hur orkar man göra beats i acid, bara utseendet lär ju ta död på insperationen
www.enigmatic.se
KolT hehe ok, men va kostar programmet? Är det lätt att lära sig att sampla å fixa beatsen?
greger P60 so true so true
-ALI- P60 ok, nått spec tips? Jag vill kunna sampla å klippa å lägga ihop allt till ett beat så enkelt som möjligt :) Får gärna va ett billigt program oxo
beats vette fan om det e nån hit o göra i acid.. jag använder acid ibland när ja vill klippa bort osv i beatet och spela in!
Mistah T.
det blir väl vad man gör det till
Du kan göra beats i Acid, fast du får ha ett annat program där du klipper & fixar med dina samplingar.
Kolla denna hemsida för ca priser:
www.trigono.se
Spoon The Damajer, the rapper that dig into your brain with a spoon, and damage your vison of the truth by speaking the truth
använder mig av acid,kan se lite tråkigt ut men du har total kontroll på vad du gör...måste samla ihop alla ljud själv tho'
Du kan göra beats i Acid, fast du får ha ett annat program där du klipper & fixar med dina samplingar. Varför inte göra det i Acid?? Är väl inte direkt svårt..
Twang System fi de werl
Jo det kan man iofs göra det har du alldeles rätt i. Är väl bara jag som personligen tycker om att jobba i Soundforge med mina samplingar innan jag lägger in dem. Fast sen har jag ett väldigt gammalt Acid, dessutom inte pro versionen, kanske därför. Ska kolla runt lite mer. Peace S:-)
Spoon The Damajer, the rapper that dig into your brain with a spoon, and damage your vison of the truth by speaking the truth
Redaktionen
2005-10-08 20:18
acid is the shit.. jag använder acid och fl... fl för att göra trummor och acid för resten.. ko inte o säg att det inte går att göra beats i acid.. har inte använt nåt annat prog så jag kan inte säga om det e lättare eller svårare.. men acid e inte svårt iaf... peace ut..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
Så acid är alltså en sequencer med midi stöd, vstI stöd m.m. Varför är det inte så uppmärksammat som tex cubase och reason då? Hmmm I wonder
Cubase är väl mer hypat antar jag Astma använde Logic & Acid när han gör beats i alla fall
Men alltså, man kan alltså fixa trummor i Acid å sen sampla å bygga upp ett beat i progammet? Var kan man köpa det? Tack för alla svar föressten
Jag har börjat med nya beats nu och dom gör jag i acid.. Blir jävligt bra...
www.Myspace.com/Danilbeats
Redaktionen
2005-10-09 19:48
370HSSV P18 Det måste väll finnas nått svenskt ställe som har programmet?
Redaktionen
2005-10-09 23:17
jag använder Acid pro 5 (till inspelning/mixning, inte beat-meckande). det funkar skitbra, kraschar mycket mer sällan än acid 4.