I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Köpt nytt ljudkort och behöver HJÄLP! (SNÄLLA!)

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2005-09-22 21:30

Köpt nytt ljudkort och behöver HJÄLP! (SNÄLLA!)

Ok, jag köpte ett EMU 0404 idag...jag har installerat det och så, men, hur fan ska jag koppla in högtalarna och min dj mixer?

här är ljudkortet: www.musikborsen.se

Börjar med högtalarna då...där dom ska in, är hålet för litet. Alltså, kontakten lr vad det kallas kommer inte in....ska man köpa nån kontakt lr vad ska man göra? För det är väl S/PDIF In/Out dom ska in i? Och dom hålen är för små...På bilden är det dom två svarta sladdarna med vitt öga jag menar, dom till vänster om midi inputsen, dom e för små, för det är väl i out dom ska in?

Sen ska jag koppla in mixerns rca kablar in till ljudkortet, och då är det väl 1/4" Analog inputs som gäller, men, samma där, fast tvärtom är det, dom hålen är förstora....på bilden är det dom längst åt vänster som rca kabeln ska in i eller?

Hur/vad ska man göra? Finns det att köpa till mindre/större kontakter, lr vad ska man göra?

Antagligen väldigt lätt att lösa, men jag är ny inom det här...Jag vet noll om ljudkort och kablar/kontakter.

Vore grymt tacksam om nån kunde hjälpa mig...

mvh