I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

SX - Medhörning med effekter

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2005-07-18 23:13

SX - Medhörning med effekter

Tjena.. fram tills nu har jag kört med medhörning genom mixerbordet. Men nu slog jag på medhörning i cubase (den lilla bruna högtalar knappen) för att jag ville höra hur det lät med effekt kedjan på.

Yes.. jag har hyffsat latency.. men nu är grejen som så, att jag hör inte effekterna förrän jag spelat in och spelar upp igen.. skall det inte gå att höra dom i realtid?

www.hummin.nu

2005-07-18 23:36
tryckt på monitoring knappen på audiotracket ?
Testade det där förut nån gång, funkade för mig då iaf har jag för mig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-18 23:38
jofan de går att höra i realtid.. men du kanske har kopplat ut från mixerbordet o effekterna lär inte funka om du inte låter ljudet gå genom cubase först
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2005-07-19 10:46
antagligen beror det på att du har "direct monitoring" påslaget... det gör att lyssnar med noll latency, men belastar inte datan typ...
http://www.henrybowers.com

2005-07-19 11:16
direct monitoring görs via hårdvaran också eller nåt, så ljudet sänds ut igen utan att gå igenom cubase och påverkas alltså inte.. Så stäng av det så kanske det funkar då
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.