I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan inte höra min röst i lurarna, hjälp.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2004-07-14 12:18

Kan inte höra min röst i lurarna, hjälp.

Jag kan inte höra mig själv i lurarna när jag pratar i micken och jag förstår inte varför, då det fungerade bra innan jag formade om datorn. Jag har två aktiva monitorer som jag använder när jag ska mixa och sen två andra högtalare kopplad till en förstärkare, anledning: för att kunna koppla hörlurarna till förstärkaren o på så sätt höra mitt tal.
Nu undrar ni varför jag inte bara använder monitorerna och kopplar lurarna till mixern och på så sätt, men jag har försökt det finns inget sätt den vägen, hur som helst:

Jag har nu kopplat förstärkaren till ingång 2 på ljudkortet (monitorerna ingång 1, f ö bortkopplade) och jag har satt in hörlurarna i förstärkaren men jag hör inte när jag pratar? Micken är ju givetvis inkopplad i mixern oxh mixern master mix out till ljudkortets line in.. Jag har inga problem att spela in i micken och höra beatet i lurarna, problemet är som sagt att jag vill höra min röst.. Någon som vet vad man kan göra? vore tacksam.

Ljudkort: Waveterminal 192L
Mixer: Spirit Folio Notepad

"Tror hon livet är en jävla fyllefest eller? dumma jänta"
-farmor