I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flickan i Irak

Vår Hiphop - Lyricism

2013-02-18 20:58

Flickan i Irak

Tjena, har lite olika projekt på gång!
Här är en av dem.

En dag som idag är det svårt att skriva , vet ej vart jag ska börja, papperna är rivna, Du är precis som mig en soldat , som krigar var dag, men tänk på flickan i Irak , flickan i Irak får knappt någon mat, vi kan dra till Max men flickan måste göra något bax, påväg mot skolan för att träffa polarn, den här flickan måste gå flera mil för att äns gå på toan, visst är det hemskt att det är såhär ibland , men Fuck terroristen som förstörde hennes land, ett öppet fällt är vad hon vandrar var dag, hungrig och blek får aldrig leka någon lek, redo för den bomb så kommer slå ner nån gång, gör något bra i livet , stoppa kriget.

Stoppa kriget ,
Tänk på denna flickan ja vi vill ha henne i livet,
stoppa kriget

Okej vers två låt mig ta det deep , för det ligger sanning bakom min lyrik, folk snackar om svart och vit men vad fan är det för skit, på insidan är alla sig lik, vandrar på vår jord och jag skäms hur alla glor, tänk på barnen som är ensamma och saknar sin far och mor, skulle denna låten bli stor skulle de gå till välgörenheten , måste göra något bra kommer göra det för planeten, något bra man kan göra är att bli fadder för ett barn, de skulle bli så glad , tänk så underbart, gör något bra i livet , stoppa kriget

Ge gärna kritik!