Qruu (FIN) - Minnen (fragment av ett liv)
Jag föddes på skärtorsdagen som kärleksbarnet Nedkommen i en värld så galen Välkommen in i min mammas liv Men i pappas familj blev det dramatik Ramaskri, säkert känsloladdat Resultatet av lite vänsterprasslas Eller... har aldrig greppat det där Ändå följer det med mig på hela min färd Så två år gammal in på operation Små spår har det satt, men är i god kondition Minns vänner som hjälpte speciellt Christina Som läste godnatt ända till sista sidan Minns Tarmo som drack, Jalle med flaskan Bilder i minnet som täcks ut av askan De tre lever med i historian jag skrivit Men gick alla bort många dagar för tidigt
Så många har sagt det, men jag säger detsamma Hela mitt liv har byggts upp av min mamma Ensam med henne största delen av livet Låt oss nu hoppa till högstadietiden Med hiphop-stilen, inte hetaste grabben Ändå respekterad som ensamvargen Duktig i skolan, men i vilda kretsar Nej till droger, men jag ville festa Slutade dricka när de andra började Gick i otakt och var världsmedborgare Nej till militären, hej till civiltjänst 18 år, väldigt fäst vid principer Med handen på hjärtat så gick det till överdrift Valde fel i vissa viktiga ögonblick Skulle aldrig bli nån jävla hora Så jag hölls med en brud med problem så stora
Jobbade natt och hörde regnet dåna Ensam i bilen och fällde tårar Gjorde så ont för jag var helt fel ute Utan barnen hade jag kört från stupet Skulle åka till Köpenhamn Blev stoppad i god tid av ödets hand Fick ett sms och tappade balansen Kom hit med nästa tåg, jag har cancer Jag åkte... och resan blev lång Till slut gick det bra, men rädslan finns kvar Hade offrat för mycket, sen kom mera krav Fattig studerande familjefar Alltid allt för stolt att gå till socialen Stoltheten höll på att göra mig galen Du kunde se mig redlöst packad Spydde på morgonnatten vid Jägarbacken
Nystart på livet, fick riktig kärlek Första gången tröstad sen 90-talet Hon stod inte ut med mitt förflutna och barnen Sjukt jävla drama, ja det slutade galet Hon blev mitt ex men vi hade ändå sex Då hon ringde och behövde mig så stack jag direkt Kanske för lätt, ja jag trampade snett Min vana trogen, aldrig hamnar jag rätt Min lycka dog, jag grät jag som lilla barnet Hade styrka nog att våga visa svaghet Sen äntligen dags att få fira min examen Just den dagen blev det också begravning Ah... men livet är starkare Kärleksminnen, det finns inget vackrare Det här ska va något jag växer av Misstag blir lärdom för en bättre dag
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|