I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Keizanen - Cirkelns Illusion

Vår Hiphop - Lyricism

   
Rappare

2012-05-07 05:41

Keizanen - Cirkelns Illusion


Vers:

Jag har lagt ner energi på att bli en bättre person, men det bara svänger till och jag står som en sämre version.

Känns som en ond cirkel även om jag verkar djärv till ryktet, så verkar de gå framåt i livet men ser ändå mig själv i ryggen.

Jag har hoppat på det här tåget allt för många gånger, som att vinkla kniven i såret och vakna upp till gång gången.

För rälsen är alltid kapad och ger mig en förstoppad ångest och min framtid rasar och det förgångna kommer.

Jag har cirkulerat igen, jag är där jag var för tio år sen. Jag har kalkylerat på Keizanen och det är ett mirakel att han går än,

men jag är rakryggad och tacklar alltid problemet, för jag ska bygga tillräckligt för min tappra framtid och seger.

Men trappan som går upp åt är utrustad med fall lucka, måste varit ett pucko, för det enda jag kan göra nu är att sucka.

För jag trodde att i slut ändan skulle det sluta rätt, men min tag är ut brända och jag står fortfarande på ruta ett.


Reff:

ett steg fram är tre steg tillbaks
ett steg fram är skuggan av start
ett bra liv är bara en på en million
ett bra liv är en del av cirkelns illusion



Uppskattar kritik bra som dålig. Egentligen allt som kan vara fördel för utvecklingens skull :)

// pz