App & Messias - Jag var där
Jag var där när ni smakade ormens äpple när Abel föll för sin broders händer Bland horor i Sodom, i Babeltornet, i Babylons harem, vid Hades floder När de ni aldrig nämner byggde pyramiderna och vid var och en av de stora tyrannierna Från korstågen där häxor brann till bombdåd och Agent Orange Jag var där när Polisspåret kallnade snabbare än Palme själv på likbåren När Amerikanerna uppfann sitt Chrystal Meth och droger började pumpas i dricksvattnet Jag stod på kullen när Kennedy knäpptes och såg planen i luften den elfte september Jag såg byggnad Sju rasa, jag är Synd Den som får människoarten att urarta
Jag var där när den första stenen träffade bakhuvet Jag var där när den första halsen blev avskuren Jag var där när Jesus mottog Judaskyssen Jag var där när Caesar vände Brutus ryggen när det ni kallar lagomland var en vapenmakt Jag satt på Elizabeth Báthorys badkarskant såg allt som fick Richard Kuklinski att sitta på livstid var där när Adolf Hitler svalde giftet såg Habiryamas krascha sitt plan, det betyder Jag var där i Rwanda när macheten styrde Jag var vid katastrofen som spred radioaktiv strålning doppa mina tår i krusningarna av tsunamivågen Jag var där när SAMCRO sysslade med vapenhandel när snutarna fick sin agent Stahl-behandling Jag var DÄR oavsett sanning och fiktion om det författades i blod. Jag är allting som är ont.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
|