Mitt i Prick hälsar sig själv välkommen till lyricism. Har aldrig vågat möta alla mina depressionerHar försökt med psykolog men bara vänt i receptionenOrkar inte öppna upp och ta den enkla diskussionenBli den lyckliga versionen av den här mörka personendet finns stunder då jag sitter ner och tänker på mitt livJag funderar vad jag tänker när jag väljer mina klivSkriver ned en text som jag lägger på en beatLägger armen mot den kalla vassa eggen på en knivFör smärtan lämnar lättast när jag rappar, spottar ordEller åderlåter mig och tappar några droppar blodLivet är ett bord, där man lirar lite pokerMot djävulen som sitter mitt emot och är belåtenFör hur du än gör, börjar du lida och du gråterHan har alltid fyrtal om du råkar att få kåkenVarför ska jag spela i ett spel jag aldrig vinner?Jag lyfter, lättar upp i luften och försvinnerPackar en pipa och lyssnar hur den visslar vackertPrasslet ifrån rizlapret, och vattnet i bongen somgurglar av blosset och gungar, de kroppar vars munnarsom Inhalerar för att fylla upp både hals och lungaJag är en flykting, vilse i min lägenhetVilse i mitt huvud, gråter över alla svekSom jag gjort emot mig själv bara för jag är så vekoch har en grå nyans i hjärtat, oavsett vår väderlekLetat efter ärlighet, men får bara accepteraAtt det som inte finns kan inte heller existeraIbland så är tankarna jag bär på ganska skevadå vill jag aldrig mera höra ja må han levaoch där i samma veva önskar jag mig något kemisktSom ska ta mig upp ur askan som en fågel fenixEller nått som får mig att se livet som nått heligtNjuta utav varje andetag och se nån meningJag vet att döden är det enda du inte kan ångraMen det lämnar frågetecken och ångest hos alltför mångaHar trott det enda rätta, var att lätta och gå vidareSjälv bestämma när jag ska få avsluta mitt lidandeMen när någon annan hinner före blir jag tvivlandeVill inte utsätta dem omkring mig för nått liknandeSå jag tar det dag för dag, även om de smakar avbittersalta tårar som jag spiller för en bra kamratJag vet att det är bara prat, när folk lovar att stannaSå lovar du nått sådant så kommer jag bli förbannadDu kan lova det en vacker dag när vi är alltför gamlaOch vi skulle kola vippen bara genom att vi ramlaut ifrån den där verandan som vi lugnt sitter och snackar påPipor packas då medan vi lyssnar på nån gammal låtSnackar gamla minnen som vi allihopa skrattar åtOch fäller några tårar för de tiderna vi haft det svårt