Stukad - Rutiner Så du går upp varje morgon... klockan sex,spenderar början av dan på ett jobb till femFör att komma hem... denna måndagskvällkolla TV, hoppa i säng och somna senBah för att gå upp nästa morgon klockan sexoch utföra exakt samma process om igen...Hårt arbetande folk ersätts med robot händerEn generation zombie-människor på zoloft och benzoBara bort med känslor, bort med kärlek hat och lyckabort med sorg- bort med lust och avundsjuka..Bort med ALLT som har mening, bli samhällets hegringGlöm bort världen, jorden och allt vad den heterDu vill tas till exstas, vi vill bara må brasvälj ytterliggare ett piller för att klara din dagmen även om man inte vill va arg och apatisktvill man ändå kunna gråta på sin farmors begravningIstället blir du likgiltigt avtrubbad..För vad e egentligen skitviktigt utom ett par gubbar?Grammet e fixat mannen allt annat kan kvittaLägger ganjan i rizzlan, måste.. blanda en sista..och även om jag vet att jag inte egentligen skullekänns det bättre för stunden med slängen i munnenKlockan ringer men jag vill shi vakna ur sömnenlåt mig bara glömma ta mig tillbaka till drömmenSå du går upp varje morgon... klockan sex,spenderar början av dan på ett jobb till femFör att komma hem... denna måndagskvällkolla TV, hoppa i säng och somna senBah för att gå upp nästa morgon klockan sexoch utföra exakt samma process om igen...Tills det slår om till helg, då ska du dricka dig fullmen du kan inte fixa ett knull om din ficka e tomVi har ett pengabegär och måste välja vår vägMina valmöjligheter e tristess eller misärDu säger jag säljer min själ men hellre svenssonlivän hög på Stesolid i baksätet av bängens bil..På ständig jakt efter ett bättre liv (ja)Kan inte fortsätta leva så destruktivt (nej)Tänker man allt e grått och trist blir allt grått och tristdärför ser jag på framtiden med optimism..Mitt hjärta kommer bulta så länge hoppet finnsoch jag kommer blicka framåt varje morgonkvist.. kan inte längre tänka "vad har jag gjort!?" utanantingen sjunka djupare eller ta mig uppoch för mig var valet lätt...